tips på litteratur?

paradox

Trådstartare
jag går sista året på gymnasiet och har som projektarbete att rida in min unghäst. so far so good =)

jag har inga problem med hur jag ska göra, allt rullar på som det ska, men jag ska ju som sagt skriva en rapport om det, och behöver en massa källor att hänvisa till, men hittar väldigt lite bra litteratur som inriktar sig på just unghästträning, så jag skulle vara väldigt tacksam för tips =)

Sv: tips på litteratur?

Rolf Carlsson har skrivit några böcker, "westernridning från grunden" tror jag någon av dem heter. Vet inte om det är specifikt unghästträning, men det är åtminstone basic.

/Ida

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 846
Senast: Grazing
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 873
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar