Ozarc
Trådstartare
Okej, nu är jag förbannad. Jag köpte en Prestige Michel Robert till min häst i maj 07 och efter en extremt jobbig period då hästen varit istadig (som jag trott) har en kiropraktor konstaterat att hästen har ont av sadeln. Detta alltså mindre än ett år efter att jag köpt sadeln. Men hästen började bli jobbig redan i september/oktober. Fyra månader efter att jag köpt sadeln. Okej om det var en unghäst, en häst med konstig rygg eller om det gått 2-3 år efter att vi köpt sadeln men hästen var 6 år, en väldigt normal rygg utan konstigheter och det tog alltså inte mer än några månader innan vi fick problem.
Dålig sadel och dålig sadelutprovare, säger jag!
Det här är förstås extremt jobbigt, nu får jag sälja sadeln eftersom dessa usla sadlar inte går att stoppa om och gå ett antal tusen kronor back. Sedan är jag tillbaka till ruta ett. Det tog mig ett år att köpa den här sadeln och nu ska jag göra om proceduren.
Nu undrar jag i alla fall. Kan ni komma med lite tips på märken som kan vara aktuella för mig? Och med det menas inte Prestige (förstås) utan sadlar av riktigt bra kvalitet som är omstoppningsbara.
Tacksam för tips
Ni får gärna kommentera det andra som jag skrivit också (om sadelutprovning).
Dålig sadel och dålig sadelutprovare, säger jag!
Det här är förstås extremt jobbigt, nu får jag sälja sadeln eftersom dessa usla sadlar inte går att stoppa om och gå ett antal tusen kronor back. Sedan är jag tillbaka till ruta ett. Det tog mig ett år att köpa den här sadeln och nu ska jag göra om proceduren.
Nu undrar jag i alla fall. Kan ni komma med lite tips på märken som kan vara aktuella för mig? Och med det menas inte Prestige (förstås) utan sadlar av riktigt bra kvalitet som är omstoppningsbara.
Tacksam för tips
Ni får gärna kommentera det andra som jag skrivit också (om sadelutprovning).