Tips på klippmaskin

Bison

Trådstartare
Nu har jag tröttnat på att lämna in Ruben på olika trimställen, betala dyra pengar och ändå aldrig bli nöjd. Får alltid efterklippa en hel del.

Så nu tänker jag köpa min egen maskin men vad?
Hunden väger 6kg och har mjuk ullig päls.
Klipps var tredje månad ungefär.
Vilken längd på skär ska jag välja?
 
Sv: Tips på klippmaskin

Kolla med Lyckliga Fåret, min kompis som har bedlington köpte sin maskin därifrån och fick superhjälp med att välja. När sen maskinen kom så visade det sig att det var ett fabriksfel på den, hon ringde dem och hade en ny maskin innan hon ens skickat tillbaka den andra :)
 
Sv: Tips på klippmaskin

Kolla med Lyckliga Fåret, min kompis som har bedlington köpte sin maskin därifrån och fick superhjälp med att välja. När sen maskinen kom så visade det sig att det var ett fabriksfel på den, hon ringde dem och hade en ny maskin innan hon ens skickat tillbaka den andra :)

Ja de är så snabba så man hinner knappt blinka :)
 
Sv: Tips på klippmaskin

Satsa på en ordentlig klippmaskin i bra kvalité, billiga håller inte måttet mer än ett par gånger om man klipper hela hunden.
Jag köpte en Oster Golden A5 och är supernöjd! Är en väldigt populär klippmaskin som bland annat används på många veterinärkliniker också. För mindre delar att raka så älskar jag aesculap exacta (trådlös) men den kan man inte raka en hel hund med eftersom den är rätt liten.
 
Sv: Tips på klippmaskin

Ja det tänkte vi göra. Senaste klippningen gick på 700:- så det går rätt snart att spara in även till en dyrare maskin.
Mailat fåret och fick svar direkt :-)
 
Sv: Tips på klippmaskin

Nu måste jag bara få säga det jag tänkt på så länge. Ruben är för mig en bisonoxe (ja jag vet att det inte är så). Så när du skrev att du klipper honom var tredje månad såg jag framför mig denna jätteoxe och dig och tänkte att det finns ju massor av klippmaskiner som funkar på vanliga nöt så det borde ju vara enkelt.
Hjärnan är för snabb ibland.
 
Sv: Tips på klippmaskin

Satsa på en ordentlig klippmaskin i bra kvalité, billiga håller inte måttet mer än ett par gånger om man klipper hela hunden.
Jag köpte en Oster Golden A5 och är supernöjd! Är en väldigt populär klippmaskin som bland annat används på många veterinärkliniker också. För mindre delar att raka så älskar jag aesculap exacta (trådlös) men den kan man inte raka en hel hund med eftersom den är rätt liten.

+1 för Ostern, den är en riktigt bra maskin. Användet för att klippa benen/huvud på hästar, helklippt hundar och katter.

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
1 819
Senast: mysboll
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 852
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 827
Senast: Juli0a
·
Utrustning Min lilla klippmaskin gav upp häromdagen, och nu letar jag efter en ny. Jag hade en Sectolin som funkade bra i ett år, sen blev den bara...
Svar
19
· Visningar
4 019
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp