tips på hur jag ska vänja min JR vid katter

Minnie

Trådstartare
Min sambo o jag har köpt gård, gård = råttor o möss = mindre trevligt tycker jag. Tanken är då att skaffa ett par katter som iaf kan hålla beståndet på en acceptabel nivå, problemet är våran Jack Russselltik som INTE gillar katter. Visserligen är hon själv en jäkligt bra råttfångare men det känns som att hon kommer att behöva förstärkning. Hemma hos mina föräldrar har jag kvar min gamla katt o den jagar hon konstant o tillåter inte den att komma i närheten av hennes mat, då smäller det. Kan ju tillägga att den stackars katten håller sig borta när vi är på besök. Så tror ni att det finns någon chans att jag kan få hunden att acceptera att dela sin vardag med två katter? Vi har inte flyttat än så jag har tänkt att det kanske är bäst att ta dit katterna innan eller iaf samtidigt så hunden inte hinner känna sig hemma. Tips mottages tacksamt!!
 
Sv: tips på hur jag ska vänja min JR vid katter

Brukar inte en JR kunna knipa möss och råttor i en hiskelig takt?
Grannens gamla var råttornas skräck, iaf! Annars annan liten hund av gnagar-mördar-typ. :D


läste lite till, och inser att du skrivit det....skaffa en russel till!:idea:
 
Sv: tips på hur jag ska vänja min JR vid katter

Brukar inte en JR kunna knipa möss och råttor i en hiskelig takt?
Grannens gamla var råttornas skräck, iaf! Annars annan liten hund av gnagar-mördar-typ. :D


läste lite till, och inser att du skrivit det....skaffa en russel till!:idea:

Ha, ha!! Ja det vore kanske det bästa. Planerar att ta valpar efter henne till våren, det är nog stor risk att man behåller en liten skrutt.
 
Sv: tips på hur jag ska vänja min JR vid katter

Jag har själv haft ett flertal JRT och det har inte varit något problem alls. Min första hanhund kunde vara riktigt skarp mot katter, men när vi fick hem en kattunge lite oplanerat var han bara nyfiken och ville titta på den lille. Det gick hur bra som helst med "hans" katt, men alla andra katter jagade han eller skällde på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 605
Senast: giovanna
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 669
Senast: Tuggben
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 543
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 976
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp