Tips på hundfoder utan kyckling

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Phocahontas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 15 623
Sv: Tips på hundfoder utan kyckling

Äsch vad tråkigt att det var så många mil.
Jag tycker jag har långt och köper på mig en 9-10 kartonger/gång för att slippa åka så ofta. Jag tror min återförsäljare har ganska brett försäljningsområde, ju högre upp destom längre mellan dem. Tyvärr.
Nordic då?

Fast jag vet inte om jag tycker att det är ett så bra foder längre. Förut tyckte jag det men när man tänker efter, fodret är jättedyrt numera (de har ju höjt massor) och det är jättesnålt på fett och protein, som jemeni sa så är det många som får ge valpfoder för att det är lite högre värden men fortfarande snålt.

Då är ju frågan vad man betalar dessa dyra pengar för när man måste ge jättemycket foder eller ändå komplettera med annat.

Magnussons meat & biscuit ska enligt tillverkarna inte innehålla kyckling. köttfärsen i deras foder består av nöt och gris. jag ger det till min gamla tik och är nöjd med fodret. det verkar mycket smakligt och så är det svensktillverkat.

kl

Doggy Professional Extra Skonsam innehåller ju inte kyckling, men jag vet inte om du tycker att det är "spannmålsbaserat". Du har ju fått tips på en del andra foder som innehålller spannmål.

Nej, det känns som alldeles för mycket pengar - när man får fodra med enorma mängder! Såg att dom hade höjt igen för ett tag sen.. Huu!

Det enda torrfodret som min mest svårfödda fungerar på är RC Energy 4800, och då får han äta ca 700 g/dag. 15 kg kostar runt 650 kr.
Av JBW Puppy får han äta ca 1 kg/dag (Vilket han inte orkar få i sig = magrar av) och det kostar typ 720 kr för 15 kg.

Så för mig är det absolut inte värt sina pengar, men jag vet andra det fungerar jättebra för.

KL

1st choice Lamm och ris
Lammjöl, bryggeriris, majs, majsmjöl,vegetabilisk olja naturligt konserverad med blandade tokoferoler, betmassa, naturliga smakämnen, natriumfosfat, lecitin, kalciumpropionat, kolinklorid, kaliumklorid, mannanoligosackarider, yucca schidigeraextrakt, vitaminer och mineraler.

Magnussons meat & biscuit ska enligt tillverkarna inte innehålla kyckling. köttfärsen i deras foder består av nöt och gris. jag ger det till min gamla tik och är nöjd med fodret. det verkar mycket smakligt och så är det svensktillverkat.

Tänkte precis föreslå det.

Till TS:
I deras work-foder är det iaf 50% kött (såg att du inte vill ha spannmålsbaserat). Min gammeldam får det och har blivit mycket finare i pälsen sen jag bytte till det. Dessutom skiter hon knappt något, fiser aldrig och äter med god aptit. Nu är hon visserligen inte allergisk mot något och har alltid haft god aptit, men jag är helnöjd ändå.

Varför inte kolla på andra färskfoder?
En av mina tidigare hundar klarade inte av varken höns/kyckling/anka mm.

Han åt Fodax och de kör vet jag även upp till Norr. Kolla deras turschema.

Mina 2 nuvarande hundar äter Bravo färskfoder.

Lycka till!

Föreslår Pro Plan Adult Small Sensitive - Salmon & Rice. Pro Plan är dessutom ett bra foder anser jag.

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
7 295
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och... 2
Svar
23
· Visningar
2 329
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Min kastrerade hane (Shetland sheepdog, 6 år) är (såklart) extremt matglad. Han väger ca 14 kg och bör nog gå ner 2-3 kilo (han är av... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 359
Senast: Stinaelin
·
Hundhälsa Strider är en pigg och glad korthårig BC-kille på ungefär 1,5 år. Han är ca 55cm hög, väger 18.6kg och inget i hela världen kan få honom...
Svar
7
· Visningar
3 074
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31