tips på hoppsadel

Jois

Trådstartare
provar här med... =)

är ute efter en ny hoppsadel.. har en FB reflex idag som hästen verkar trivas med men jag är inte helt nöjd... Skön sits- man sitter som gjuten! Men tycker inte om stöden fram...:(
Har haft en bates innan som jag tyckte va dyngskön men som hästen istället inte tyckte va bra...
Behöver en som inte är helt spikrak och inte så lång, och som har plats för manken.
Jag vill ha stoooora stöd...:p

Sv: tips på hoppsadel

Hör med en sadelmakare om det inte går att få större stöd ditsatta om det är det som är problemet. Eftersom du i övrigt verkar väldigt nöjd med sadeln.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 414
Senast: Ceta
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar