Tips på hoppsadel

Fia_H

Trådstartare
Vi har en D-ponny med bred, platt, relativt kort och lätt svängd rygg som dessutom är som en boll (helt rund) över manken. Jag söker en hoppsadel som man kan få för ca. 5000:- då hon mest rids i skogen för tillfället och några få hoppträningar.
Har funderat på en Lippo enzo men har ingen erfarenhet av den mer än det jag läst. Vad har ni mer erfarenhet av dessa hästryggar för sadeltips?

Bifogade filer

• 20190920_183845.webp
    20190920_183845.webp
    280,9 KB · Visningar: 11
Svårt att se från bilden, men till min häst som är rejält platt, kort och bred över ryggen så tipsade min sadelutprovare mig om att Globus sadlar några av de få som är breda nog. De är ju billiga också, så går lätt att hitta för under 5000, men kvalitén är väl i linje med vad de kostar :grin:

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Time Lord
·
Utrustning Har nyligen fått en Lippo Jessica Pro utprovad och den ligger faktiskt helt perfekt på min lilla pålle. Rider mest dressyr men tänker...
Svar
0
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar