Tips på hoppövningar?

W

wingdings

Vet inte om tråden skulle legat på ridning, flytta i så fall! ;)

Hej alla!

Den 27 är det dags för mig och medryttarpållen att ge oss ut på vår första riktiga(nästan) tävling. Eller tja, den förra var inte så lyckad eftersom vi inte kände varandra helt och jag ramlade av :( Det var också första gången för hästen och han var helt upphetsad över alla nya kompisar. Så den gången räknar vi inte :D

Jag ska iallafall hoppa honom två-tre gånger innan tävlingen! Och nu vill jag ha tips på banor som vi kan träna på. Vore jättekul om någon hade bilder! Jag är inte medlem på Hippson och orkar inte(:p) bli det heller, så tyvärr kan jag inte kolla där..

Tack på förhand!

/ Annie

Sv: Tips på hoppövningar?

Youtube är din bästa vänn i detta läget. Sök på "hopptävling" eller "hoppträning" så har du allt på film :)

Lycka till med tävlingen.

Jag köpte boken "Övningar och banor för hästhoppning" av Hanna Mauritzon, efter ett tips här inne på forumet. Den är jättebra. Du hittar den på CDON.

//HALO

Hej,
Jag vet en övning som vi gjorde på en träning där man fick koncentrera sig välldigt mycket och de fick heller inte gå för fort.
du ställer två hinder som i en två kombination fast större mellanrum (du märker hur mycket mellanrum du behöver). Nu ska du hoppa som i en åtta. Med hjälp att du har en kort och fin galopp och att du böjer hästen kommer de gå jätte fint. En bra övning för att mjuka upp hästen.

Låter spännande! Jag förstår inte hur man ska hoppa? Står de på medellinjen eller som på volten?

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 211
Senast: Freazer
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar