Tips på hinder sökes!!

R

Real_Life

Vet inte om det är rätt forum...
Både jag och hästen tycker om att hoppa.
MEN, problemet är att han är islänning och står i ett stall med islandshästar där dom inte har mycket till hinder :crazy:
Det finns 6 "block" och 6 eller 8 bommar.
Än har vi bara hoppat på mellersta höjden, tycker "steget" mellan det och högsta är så stort.
Nu vill vi alltså ha tips på hur vi ska kunna få roliga hinder :bump:
Ute finns det ingen stig vi får bygga hinder på vad jag vet, han älskar att hoppa ute.
Han är inte speciellt tittig heller, har hoppat blockhinder med nån plastbit eller nåt under, höhinder etc.

Du kan ta två pallar som hinderstöd och om du vill ha "tittiga" hinder så kan du ta en matta och hänga över bommen. Om du vill hoppa ett bredare hinder kanske (?) du kan ställa några blommor på en träplatta. Du kan ju ha blommor under en bom men då får du nog ha en markbom så att hästen enklare ser var den ska hoppa av och blommorna börjar.

Lycka till med hoppandet! :bump: :D

det finns ett vin som min mamma köper, som är inne i en trälåda.
sådana har jag tagit istället för sockerbitar (mkt billig variant ;)) och målat i lite olika färger.

mkt bra om man lyckas samla ihop många, har använt de till klossar, under hinder och ja allt möjligt. bra till mkt :idea: hehe.

Billigt? Nähä du, men gott!

Har druckit ur ett antal som bolådor till släktens marsvin, degusar, igelkottar och liknade, men nu har vårt marsvin ny låda och släkten får dricka själva till sina djur medans vi varierar drickandet med andra sorter!

Saftdunkar är i så fall mycket billigare! Iblnad finns det billiga vattendunkar, melassdunkar och liknade stöd på loppis, men de tar rätt stor plats. Det kaske går att få tag på billiga begagnade lastpallar någonstans i närheten? Genom att bygga om så de står stadigt och sätta klossar på olika höjd går det att göra om dem till hinderstöd för små oxrar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 326
Senast: Juli0a
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 719
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud