Tips på hästklinik

liiinnea

Trådstartare
Söker tips på veterinärklinik i närheten av Laholm. Vill göra en klinikbesiktning med röntgen på en unghäst.

Gärna om någon vetrinär är extra bra också!

Om det är någon / något ställe man ska akta sig av så är det också intressant!
 
Söker tips på veterinärklinik i närheten av Laholm. Vill göra en klinikbesiktning med röntgen på en unghäst.

Gärna om någon vetrinär är extra bra också!

Om det är någon / något ställe man ska akta sig av så är det också intressant!
Enligt forumreglerna får man inte diskutera namngivna personer eller näringsidkare.

/mod.
 
Jaha! Nytt för mig. Svårt att kunna veta vart man ska boka besiktning när man är 5 h bort och inte har koll på klinikerna där nere…
 
Det kan ses som reklam.
Om det här ses som reklam får du ta bort det, men det finns en stor hästklinik i Helsingborg (jag har ingen koll på om de är bra eller dåliga - jag växte upp i Skåne så jag minns mest bara att det finns en klinik där, jag bor i Östergötland idag)
 
Har för mig att du fått tips i en annan tråd? Jag hade åkt till den kliniken ändå, trots att det är lite längre nu
 
Har för mig att du fått tips i en annan tråd? Jag hade åkt till den kliniken ändå, trots att det är lite längre nu
Det stämmer, men blir cirka 1,5 körning enkelväg extra för både mig som köpare och säljare. Var super nöjda med dom men vi som skall uppåt igen och redan kör 5+ h enkelväg så känns närmare 7h enkelväg inte så lockande 😔 man skall ju hemåt igen efteråt oavsett om det blir köp eller ej.
 
Jaha! Nytt för mig. Svårt att kunna veta vart man ska boka besiktning när man är 5 h bort och inte har koll på klinikerna där nere…
Jag bor i Laholms kommun, har använt mig en del av Ugglarp i Ängelholm och har tyckt att de är bra. Bor i sydöstra delen av kommunen, har ca 40 min resväg dit. Annars finns ju ett stort Djursjukhus i Helsingborg som jag också har goda erfarenheter av, samt ett i Slöinge. Ska ni uppåt längs E6 efteråt är ju det sistnämnda att föredra kanske (Slöinge ligger i Falkenbergs kommun). PM till mig för exakta namn på klinikerna!
 
Det stämmer, men blir cirka 1,5 körning enkelväg extra för både mig som köpare och säljare. Var super nöjda med dom men vi som skall uppåt igen och redan kör 5+ h enkelväg så känns närmare 7h enkelväg inte så lockande 😔 man skall ju hemåt igen efteråt oavsett om det blir köp eller ej.
Jag har inte koll i det området, men tips är grupper på Facebook (finns nästan alltid grupper såsom hästfolk i Skåne osv).

Däremot tycker jag att det kan vara värt att åka ett par extra timmar (och kanske ta en övernattning) för att verkligen få en riktigt duktig veterinärs åsikt, speciellt eftersom den haft en skada. Det är ju ganska lite tid att köra jämfört med att behöva behandla och rehaba i månader
 
Jag har inte koll i det området, men tips är grupper på Facebook (finns nästan alltid grupper såsom hästfolk i Skåne osv).

Däremot tycker jag att det kan vara värt att åka ett par extra timmar (och kanske ta en övernattning) för att verkligen få en riktigt duktig veterinärs åsikt, speciellt eftersom den haft en skada. Det är ju ganska lite tid att köra jämfört med att behöva behandla och rehaba i månader
Säljare vill inte köra så långt med hästen. Finns det kliniker i närheten så kände jag att det var bättre att ta någon närmare, finns ju flertalet stycken där nere så någon måste väll vara vettig 👍🏼 Men får kika i Facebook grupper på tips
 
Säljare vill inte köra så långt med hästen. Finns det kliniker i närheten så kände jag att det var bättre att ta någon närmare, finns ju flertalet stycken där nere så någon måste väll vara vettig 👍🏼 Men får kika i Facebook grupper på tips
Haha, ganska vanligt att säljare inte vill åka till den kliniken just eftersom de är så noga
 
Haha, ganska vanligt att säljare inte vill åka till den kliniken just eftersom de är så noga
Är inte därför. 3 h körning skulle inte heller jag välja om någon skulle köpa häst av mig när vi har klinik inom 30 min 👍 Ganska rimligt att inte heller vilja köra häst långt då det är en lång resa hem om den går igenom.
 
Är inte därför. 3 h körning skulle inte heller jag välja om någon skulle köpa häst av mig när vi har klinik inom 30 min 👍 Ganska rimligt att inte heller vilja köra häst långt då det är en lång resa hem om den går igenom.
Vi fick köra till kliniken med den själva om vi ville men får den inte körd dit isf. Svårt att se att det är oärliga säljare isf
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Ska köpa en häst som finns i närheten av Lund / Landskrona. Jag är inte ifrån dom trakterna och ska då hitta nån bra vetrinär /...
Svar
8
· Visningar
816
Senast: Spyro192
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·
Mat Det bidde ingen cykelsemester uppåt Gävle till, utan det blir Ängelsberg-Västerås-Sala-Garpenberg-Falun. Eftersom datum är bestämt (v...
Svar
13
· Visningar
468
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Häst som sväljer luft
  • EMS/"fångnacke" - vad gör vi?

Omröstningar

Tillbaka
Upp