Tips på en bra Sadel när man rider FT?

Sv: Tips på en bra Sadel när man rider FT?

Du fio....kasta inte sten i glashus! ;) :p Tänk på alla gravar som finns i tranemo...:devil:

så stora kan dom inte vara i lätt klass att man kan ligga i dom :smirk: Vi får se Sessan blinkade inte ens när vi hoppade graven i styringe och det är ändå en grav hon aldrig hade sett innan :) Men det är annat på tävling iof :crazy:

Mantorp har en rätt maffig grav (gott om plats för en hel hög fios ;)) och den var med i lätt klass :angel:

Du borde kanske ha lite mer knäklossar så du slipper åka över huvudet på hästen i vattenhindren :devil:

0402398.jpg

:devil:

Senast ändrad:

Du får se till att ha filmkameran redo så vi som inte får äran att se live ändå kan njuta av när fio dyker ner i ngn smaskig grav :idea: :rofl: :devil:

;)

Tja, den som kastade sten i glashus det var ju jag! Gjorde en jättevurpa av pållen mitt framför trahkenergraven...

"Den som gräver en grop åt andra..." osv osv...:o

Den här bilden visar bara min utomordentliga balans , det är alldeles för enkelt annars så jag valde att visa publiken lite akrobatiska övningar :angel:

Ja, eller hur???:devil: *springer på lätta fötter fort fort till Lena H*....**vi vill se mera bilder, snälla Lena!**:rofl: :rofl:

undrar om det inte finns en hel serie bilder från det tillfället....vill minnas att jag har sett en sån

Senast ändrad:

Jag också men denna var den enda jag hade sparat. Kanske för att kunna använda vid tillfällen som detta? :angel:

Har för mig att jag såg det live och att du efter denna bild fortsatta ner i det blå för att ta ett svalkande dopp:angel:

kl
men tillbaka till sadlarna behöver ny hopp/terräng sadel då pållan har växt och musklat upp sig. Vill inte lägga allt för mkt då man aldrig vet vad unghästar hittar på med sina muskler och ryggar. Hästen är kort med låg men ändå väl befintlig manke och ganska rak i ryggen.
Vill själv ha rejäla knästöd. kanske inte för gravar:rofl: hitills iaf. Men har en knäskada som gärna går upp efter lite hoppning. Därför är detta en viktig detalj i sadelvalet.

Några tips?? :)

Vi har Zaldi Star, en hyfsat billig sadel som ligger bra på de flesta hästar (i varje fall de breda eller välmusklade som våra ;) ) och är skön att sitta i. Dock krävs att man trimmar på sin sits för där finns inte några klossar att klamra sig fast i :devil:

Kan man inte bara använda en allroundsadel om man trivs bra i den?

:) tack! för jag menar vissa allround är ju mer hopplika än andra

Använd den sadel som passar dig och hästen!

Så är det lite beroende på klasser också, jag menar.. Är det en debutant så behöver man kanske inte tänka på att sadeln ska vara lite extra framskuren, för det spelar inte så stor roll förrän man kommer till de lite högre hindren.. Tycker jag :D

Kommer att fortsätta tjata om Prestige Paris D, för OJ, den är underbar ;)

Måste tillägga att Albions XC sadel Kontact är helt underbar. Men jag tycker inte att man behöver en XC sadel förrän man kommer upp på en- eller två-stjärnig nivå. Innan dess går allround/hoppsadel alldeles utmärkt.

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
842
Senast: Tilly_85
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
349
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2