Tips på dressyrträns

BRAGO

Trådstartare
Ska börja tävla min unghäst nu och vill köpa ett fint dressyrträns. Han ser ut såhär:
Sacke.jpg

Har tänkt mig en ett svart med bred nosgrimma. vitfodrad vore kanske fint? har letat runt lite överallt men hittar inget riktigt. igår köpte jag hem ett stübben som var fint men tyvärr lite för litet. så behöver ett som är ett stort full eller x-full. får kanske inte kosta så mycket över 2000 har jag tänkt.

vet att det finns massa trådar men vore kul att höra vad ni tycker han skulle passa i också! huvudet syns ju inte jättebra på bilden men han har en stjärn i pannan och är annars mörk i ansiktet.

:bow:

Sv: Tips på dressyrträns

Schokemöhle har massa fina träns som ligger i den prisklassen.. :D

Svar till båda. Finns de att beställa på någon bra sida? Har hört att döbert är stora i storleken iaf så det är ju bra!

nja döbert är ganska normala i stl, inte särskilt stora.. men dom finns i x-full. kostar från 2400 och uppåt.

annars finns schockemöhle som är lite billigare.

Sabre är mitt favoritmärke när det gäller träns. De är väl tilltagna i strl. x-full och kostar runt 2000:-. Är dock inte säker på om jag sett något vitfodrat, men det kanske finns? Mina är dock helsvarta. (Kan tillägga att jag haft det äldsta i nästan 15 år och det är fortfarande helt och snyggt trots att det är välanvänt.)

Ja, Sabre är mitt favoritträns också. Jag vet att det finns brunt med brun eller vit fodring och svart med svart eller vit fodring. I alla fall i den dressyrigaste modellen som heter Cordoba.
Jag har ett svart med svart fordring till min häst. Beställde i England så det var en himla massa val av nosgrimmor (engelsk, aachen) och variant av tyglar (släta läder, med stolpar, gummifodrade...). Mycket bra kvalitet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 897
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 947
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V