Tips på dressyrträns

_Peplis_

Trådstartare
jag har ju fått blodad tand på det här med dressyr nu ;)
Tänkte införskaffa nytt dressyrträns, ett svart med fläskig nosgrimma och vitt foder. Vilka träns ser ut så?
O så får de kosta max runt 600:- gärna bild.

Sv: Tips på dressyrträns

Okej, Jacson har faktiskt helt ok kvalité på sina träns tycker jag.
I alla fall i jämförelse med vad man betalar.. Finns några Jacson modeller med rätt så bred nosgrimma så vissa utav de tränsen kan man väll ändå säga har "dressyrstuk".

Jacson har även ett kandar som kostar under 600:- komplett med kandartyglar. Detta kan du ju göra till ett dressyrträns, dock så blir det ju med engelsk nosgrimma.

Tror att de allra flesta Jacsontränsen finns med på www.hippmarket.com

Lillhästen i Stav (där jag beställde mitt egna Jacsonträns av modellen Boheme ifrån) har också ett par utav de tränsen, och de kan säkert ta hem åt dig annars om du vill. De tog t.ex. hem en dressyrgjord och en remontnosgrimma åt mig från Jacson. :)
Deras sida är www.lillhastenistav.se

Knights har också en del fina träns i lite olika modeller med varierande pris. Kolla på Eriks Hästshop www.erikshastshop.com om du kan hitta något passande där. Hade ju ett par sköthästar förut i Nyhammar där jag hade min egna, o Lysan har ett sånt träns -från Knights och det är väldigt fint! Bra kvalité, i mjukt o smidigt läder.

Traeadstone har detta träns, ett dressyrträns med aachennosgrimma med sk. infällda kedjor. Finns på Hästshoppen och kostar där 464:- exkl. tyglar (tror jag)
SE70002.jpg

Det finns dock endast i svart och jag har själv ingen aning om hur kvalitén är på det.

De hade även ett Kandar från German Line på samma sida, och det går ju också o pussla om till ett träns om man vill. Dock så blir ju det med engelsknosgrimma på det då. Ser i alla fall ut såhär:
HS736113.jpg

Det är dock lite dyrare, kostar 793:- men det är inkl. två tyglar,
en slät lädertygel och en med stoppar och det finns i både brunt resp. svart med vitfodring.

Återkommer om jag hittar fler. :p :)

Sv: Tips på dressyrträns

okej tack :) jag tror det blir ett Jacson Novarro. Hur mkt går frakten på från Lillhästen?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 214
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
410
Senast: Emuliiaa
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka