Tips på diskret mascara

mandalaki

Trådstartare
Letar efter en mascara som definierar fransarna men inte blir tjock och tung, jag sminkar mig så lite att det knappt syns, jag vill bara inte se trött ut. Inte manga eller sotade ögon alltså.

Den ska vara vattenlöslig och i prisklass under 200 kr.

Har en Maybelline nu som heter One by one men gillar inte riktigt borsten.

Tips?
 
Letar efter en mascara som definierar fransarna men inte blir tjock och tung, jag sminkar mig så lite att det knappt syns, jag vill bara inte se trött ut. Inte manga eller sotade ögon alltså.

Den ska vara vattenlöslig och i prisklass under 200 kr.

Har en Maybelline nu som heter One by one men gillar inte riktigt borsten.

Tips?

UNE är fantastiskt tycker jag :) Dessutom är den ekocertifierad! Det är min vardagsmascara "ska anas inte synas". Finns på Åhléns med flera! Jag tvättar bort den med ljummet vatten och vanlig tvål.

Edit: Det finns visst flera UNE, jag har den här i svartvit förpackning:
Generate.ashx
 
Letar efter en mascara som definierar fransarna men inte blir tjock och tung, jag sminkar mig så lite att det knappt syns, jag vill bara inte se trött ut. Inte manga eller sotade ögon alltså.

Den ska vara vattenlöslig och i prisklass under 200 kr.

Har en Maybelline nu som heter One by one men gillar inte riktigt borsten.

Tips?

Mitt bästa tips är att inte använda borsten som ingår i mascaran. Jag har en lös som jag gnuggar av lite på (borste mot borste sas) och borstar på fransarna. Detta gör att jag får tunna lager och fina separerade fransar som ser osminkade ut :-) Dessutom rengör jag ju den efter varje gång så mascaran håller längre, slipper mycket at bakterier osv. Vill jag ha glamlånga, svarta tjocka kör jag med fler lager på samma sätt...

Dessutom om man gör så, kan man använda en eyeliner eller liknande utan problem om man har en sådan som sitter bra ;-)
 
Letar efter en mascara som definierar fransarna men inte blir tjock och tung, jag sminkar mig så lite att det knappt syns, jag vill bara inte se trött ut. Inte manga eller sotade ögon alltså.

Den ska vara vattenlöslig och i prisklass under 200 kr.

Har en Maybelline nu som heter One by one men gillar inte riktigt borsten.

Tips?
Gå å lägg dig lite tidigare :idea:
 
Letar efter en mascara som definierar fransarna men inte blir tjock och tung, jag sminkar mig så lite att det knappt syns, jag vill bara inte se trött ut. Inte manga eller sotade ögon alltså.

Den ska vara vattenlöslig och i prisklass under 200 kr.

Har en Maybelline nu som heter One by one men gillar inte riktigt borsten.

Tips?

Om du kan tänka dig att lägga till 20 kr så kan jag rekommendera Lancôme Definicils. Jag tycker att den ger lagom långa separerade fransar utan att det ger ett målat intryck. Tycker du sedan om den så kan du ju spara borsten och använda den för en annan, billigare, mascara.
 
Tack, där var ju några tips att börja titta på :bow:

@Philosophia Lancome Definicils hade jag nån gång på stenåldern, jag har för mig att den lämnade lite fibrer på ögonfransarna men det kanske den inte gör längre?
 
Jag tycker upplever inte att den gör det, men det kanske skiljer sig mellan ögonfranstyper? Nåja, var du inte nöjd med de då så finns det säkert andra som du gör bättre i att prova. :)
 
Jag tycker upplever inte att den gör det, men det kanske skiljer sig mellan ögonfranstyper? Nåja, var du inte nöjd med de då så finns det säkert andra som du gör bättre i att prova. :)

Det är så längesedan jag använde den så de kan säkert ha ändrat den. Den är med i funderingarna nu :) Visst går den bort med tvål och vatten?
 
Jag använder Max Factor 2000 Calorie, tycker att fransarna blir lite fylligare utan att se ut som en tvättbjörn :-) Går att tvätta bort med enbart vatten om det krisar.
 
Letar efter en mascara som definierar fransarna men inte blir tjock och tung, jag sminkar mig så lite att det knappt syns, jag vill bara inte se trött ut. Inte manga eller sotade ögon alltså.

Den ska vara vattenlöslig och i prisklass under 200 kr.

Har en Maybelline nu som heter One by one men gillar inte riktigt borsten.

Tips?
Jag har i många år haftKanebo Sensai Mascara 38ºC den är helt suverän, tål allt blött i ögonen, ösregn, storgråt, bad, ja allt. Och så är den lätt att tvätta bort med varmt vatten. Relativt snäll men ffa inte djurtestad.
 
Jag vill också rekommendera Lancômes mascaror, både Definicils och en annan som jag tror heter Hypnôse. Jag har samma krav som du, vill inte ha "tjocka" fransar utan väl separerade. Det är f ö det enda märket som sitter kvar på mig; andra märken brukar färga av sig under ögonen.
 
  • Gilla
Reactions: oxo
Alltså nu när jag googlar på mascaror ... Sånt här får mig så full i skratt: Mascara för upp till 300 % mer ögonfransvolym. 300 procent, vem bryr sig och mäter liksom :laugh:

Sånt där säger de alltid i tv-reklamen: "Ny teknologi bakom formulan som gör ditt hår 107 procent fylligare på bara tre dagar" ... Det är så sjukt larvigt :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp