Tips på bra SPA med övernattning?

Mayalv

Trådstartare
Ja nu är ju julen här och jag har absolut noll koll vad jag ska ge min sambo. Eftersom jag är gravid tänkte jag att jag skulle vilja hitta på ngt vi kan göra bara han och jag nu innan bebisen kommer. Min tanke är nog SPA med övernattning, så tänkte kolla om något vet något bra? Inte Yasuragi för där har vi varit innan :)

Tips någon??

Sv: Tips på bra SPA med övernattning?

Vi får ju inte länka då, men kolla upp vildmarkshotellet, eller söderköpings brunn, eller sandviks gård, simonstorp. Alla tre ligger på ca 1½-2 timmars avstånd från sthlm.

Jag rekommenderar inte söderköpings brunn, var där på julbord med jobbet... För lite mat, väldigt dåligt att välja på, sämst kösystem (stod i kö i 20 min utan att komma till maten)...

Jag var kort sagt inte nöjd.

Det behöver ju inte betyda att spa och hotell är dåligt. Då. (julbord är en dålig kvalitetsbarometer)

Jag kan varmt varmt rekommendera Nynäs Havsbad, som ligger i Nynäshamn! Ett fantastiskt spa hotell. Själva spa't ligger på en klippa vid havet och hotellet med den helt fantastiska restaurangen lite längre upp på en kulle med havsutsikt! Så otroligt vackert och fridfullt! :love:

Vill du åka en bit så hade åtminstone jag trevligt när jag var på Stufvenäs, mellan Kalmar och Karlskrona.
Och, jag var faktiskt nygravid då dessutom... ;)

För tre år sedan fick jag SPA med två nätters övernattning på Hotell Havsbaden i Grisslehamn.
Skön massage, god mat och sköna sängar.

För två år sedan fick jag SPA med en natts övernattning på Selma SPA uppe i Clarion Sign Hotell vid Norra Bantorget i Stockholm.
Vi gick ut på stan och åt middag, sov på hotellet och hade vår massagestund på förmiddagen innan vi åkte hem.

Och förra året var jag iväg på Axelsons SPA i Gallerian (Hamngatan, Stockholm). Visserligen ingen övernattning med denna gång men det går nog att ordna, finns ju en del hotell inne i Stockholm.

Jag kan tipsa om Rånäs slott i Norrtälje och Färna herrgård utanför Skinnskatteberg. Det förra är riktigt lyxigt och allt är tiptop till ett förvånansvärt bra pris. Det senare är väldigt mysigt, bra mat, bra spa (man kan motionssimma också) och har en helt överdådig afternoon tea.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 991
Senast: Gunnar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 163
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Myzan87
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama