Tips på bra foder till stressad mage

T

trav_malin

Jag har ett varmblod som tävlar inom travet, eller han är påväg tillbaka nu iallafall.. men vi har lite problem med ahns mage, han stressar lätt upp sig å blir blöt osv.. vi har gett honom betfor+ havre men det verkar itne fungera alls på honom. så nu har vi lagt av med de så han får bara lite havre. men jag undrar om någon har något tips på ett bra foder till honom? funderar på musli men e inte hundra ännu.
tack på förhand... / malin

Sv: Tips på bra foder till stressad mage

När jag har haft liknade problem så har antingen OptiGro, Kvarnbys Balans eller ett liknade från D&H som jag inte kommer ihåg namnet på hjälp. Alla är en typ av koncentrat som man kompletterar den vanliga foderstaten med. Kvarnbys är speciellt för hästar med känslig mage vid stress. Så du kan säkert hitta mer på deras hemsida.

okej tack ska kika där :).. e ju så himla noga med vad det är i allt foder med eftersom det tas mycke doping prov innom travet, är ju dopingklassat det mesta tycker jag tyvärr.... (vet inte hur mycke de inom ridningen numera)

Tror att Kvarnbys används mycket inom travet. Jag vet att att OptiGro och D&H fodret används mycket inom galloppen. Om jag inte kommer ihåg helt fel så har jag sett travtränare också köpa Optigro.
Kvarnbys hittar du bland mineralfoderna.

Ta bort betfor. Jag har ett fullblod med stressmage och har helt tagit bort betfor. Hon får fri tillgång på torrt hösilage och det funkar. Mustang Müsli, lucern och linfröpellets. Bland i lucernhack i kraftfodret så tar det längre tid för dom att äta.

Inget av de pellets jag ger innehåller bindemedel som caolin eller melass.

Lyckat till

Liknande trådar

Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 391
Senast: calm
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 302
Senast: Lillebjörn
·
Foder & Strö Foderhästen är en känslig dam som i princip har diarré året runt och inte kan äta blöt silage, lusern eller betfoor öht, vilket är lite...
Svar
11
· Visningar
1 781
Senast: Soffan74
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 654
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar