Tips på bra bok-serie att läsa!

StrawberryRed

Trådstartare
Är det någon som har tips på någon bra bokserie man kan läsa?
Sugen på något att sätta tänderna (ögonen) i nu under sommaren! :d
Har på senaste tiden läst Hungerspelen-triologin och Anne på grönkulla. Haha :p
Är inte intresserad av att läsa 50 nyanser - böckerna.
Får gärna vara mååånga böcker, så slipper man få seperationsångest när sista boken är slut ;)
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

De jag kommer på just nu är "Skuggserien" av Maria Gripe ("Skuggan över stenbänken", "... och de vita skuggorna i skogen", "Skuggornas barn" & "Skugg-gömman") och True Blood-serien. Tänker dock inte skriva ut alla böcker för det är typ 12-13 böcker om jag inte minns helt fel :o
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

House of Night! 10 böcker i serien än så länge, de är lättlästa och väldigt svåra att lägga ifrån sig.
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

Jag trodde också Femtio nyanser serien var kass, tills jag läste den och blev fast. LÄS DEN! :D
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

Jag tycker Kristina Ohlsson skriver bra böcker! Första boken i hennes serie om hittills 4 (?) böcker är Askungar.

Annars finns också Stieg Larsson Dan Brown. Tycker det är perfekt hängmattelitteratur.

Sagan om klanen Otori har jag hört bra saker om men jag har inte läst själv.
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

A song och ice and fire! Eller varför inte sagan om isfolket? ;) de böckerna lär räcka ett tag :p
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

Precis vad jag skulle säga! Kan man annat än älska dem? Underbar historia!
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

Om du gillar fantasy rekommenderar jag Raymond E. Feists Riftwar-serie (första boken heter Magician på engelska, Magikerns lärling på svenska). Jag har precis avslutat bok nummer 30, vilket också är den allra sista boken i serien. Det bästa jag har läst på åtminstone sex år, kanske någonsin, och då har jag läst en hel del. I början av serien är tonen ganska lättsam och framför allt mysig, för att sedan ersättas av en lite tyngre stämning men i stället nostalgi i stora mått. Jag har skrattat och gråtit hela helgen, och är fortfarande helt ur balans. Igår började jag om med första boken igen ...
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

Outlandish-serien av Diana Gabaldon, tjocka böcker med spännande innehåll. Finns 7 böcker nu, tror hon skriver på fler ;)
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

Stephen King, Det mörka tornet!

Är de böckerna läskiga? Med tanke på att han skrivit många skräckböcker.

Har hört mycket gott om hans böcker men faktiskt aldrig vågat läsa en enda :o Är rätt lättskrämd och kan inte läsa något som är skräck-aktigt.
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

Nej det tycker jag inte, inte jämfört med andra böcker som Lida tex, men de är jäkligt spännande!

Drakens ögon är väldigt snäll om du vill testa en bok. Talismanen är en av mina stora favoriter av hans böcker, även den är lite åt fantasy hållet och inte så läskig.
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

Jag gillar Mons Kallentofts årstidsdeckare (Sommardöden, Höstoffer, Midvinterblod, Vårlik och Den femte årstiden). Fast jag har spritt ut dem och läst dem under respektive årstid, så jag vet inte hur de är att sträckläsa.

Annika Thors "En ö i havet" är ju också en helt fantastisk bokserie, även om den är skriven för lite yngre människor. Jag älskade den som 14-åring och planerar att läsa om hela kalaset nu i sommar!
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

De är inte speciellt läskiga, läs dem. :)

TS: Faith Hunter, serien som börjar med Skinwalker. :)
 
Sv: Tips på bra bok-serie att läsa!

Utvandrarna av Vilhelm Moberg
Jag tänkte ge samma råd. Jag läste alla 4 böckerna under en sommar. De är hur bra som helst och jag verkligen älskade historierna och verklighetsförankringen.

Utvandrarna
Invandrarna
Nybyggarna
Sista brevet till Sverige
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan, jag har idag efter samtal med dotterns lärare fått frågan om vi kan skicka med någon/några böcker till dottern att läsa i...
2
Svar
24
· Visningar
1 515
Senast: YaHilweh
·
Fritid Mitt nyårslöfte var att lyssna på (jag kan inte läsa längre) på 35 böcker i år. Jag har inte läst en enda än så länge. Däremot har jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 566
Senast: Enya
·
Kultur Jag älskar hobby-arkeologi/antropologi/paleontologi, och har läst Lasse Bergs Kalahari-serie, Karin Bojs böcker om människans evolution...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Stinaelin
·
Kultur Jag läser mycket ofta och jämt. Tyvärr uteblir mina biblioteksbesök då jag inte vill mecka mig in till staden och mitt lokala bibliotek...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 596
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp