Tips på billigt müsli önskas

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare benjamin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 878
B

benjamin

Eftersom vår nya ponny inte verkar må så bra av havren tänkte jag prova müsli. Men har tänkt att hålla mig så billigt som möjligt.
Har någon tips på billigt och försås bra müsli. (Vill inte prova ÖB-musli eftersom det verkar vara ett tillfälligt parti som dessutom går ut i december.)
Är det billigare att ge pellets typ krafft. Jag tycker nackdelen med pellets är att det är så torrt och tråkigt. Är jag fördomsfull?

Sv: Tips på billigt müsli önskas

Jag hade tänkt ha müsli, men har bestämt mig för pellets istället, för att det blir billigare, och tror inte att hästen bryr sig så mycket. Iallafall inte min som äter det man ger henne.

Hon kan inte heller äta havre, så jag har valt Hippo Bas Cool. 119 kr för 25 kg på EK* Hippo Müsli Harmoni, som är motsvarande müsli, kostar på samma ställe 149 kr för 20 kg.

Sv: Tips på billigt müsli önskas

Börja med att fundera på vilka värden fodret ska ha. Sedan är ju allt färdigfoder av kvalité dyrt. Och dyrare än någonsin i år.

Huvudsaken är nog inte priset, utan hög kvalité och att det passar hästen i näringsvärde. Fel foder kan ställa till med mycket problem, både psykiskt och fysiskt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 007
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 592
Senast: niardasp
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 323
Senast: hoppsann
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 548
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka