Tips på bärbar dator!

Victovie

Trådstartare
Behöver tips av er för att hitta en för mig bra bärbar dator. Har något dålig koll på vad alla grejer i specifikationerna innnebär, men jag vill kunna hålla på lite med bilder, video och viktigt är att kunna göra flera saker samtidigt. Ska även studera på datorn samtidgt som man kollar på flera sajter samtidigt (bland annat buke ;) ) och vill inte att det ska riskera lagga...
Priset ska helst ligga mellan 5'000 till 6'500 då jag inte har mer att lägga på den...

I annat fall bra tips på hemsidor?

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Sv: Tips på bärbar dator!

Behöver tips av er för att hitta en för mig bra bärbar dator. Har något dålig koll på vad alla grejer i specifikationerna innnebär, men jag vill kunna hålla på lite med bilder, video och viktigt är att kunna göra flera saker samtidigt. Ska även studera på datorn samtidgt som man kollar på flera sajter samtidigt (bland annat buke ;) ) och vill inte att det ska riskera lagga...
Priset ska helst ligga mellan 5'000 till 6'500 då jag inte har mer att lägga på den...

I annat fall bra tips på hemsidor?

Tack på förhand!

Om du pluggar så kolla på Mecenat.se och studentkortet.se, där finns det ofta bra tips på rabatterade datorer

Annars är dell.se eller dustin.se värt att kolla

Jag vet inte prisläget på min dator längre, men jag är jättenöjd med den! Dessutom tror jag att jag kan byta ut mer än vad jag trodde och därmed öka kapaciteten.

Jag har en HP Pavilion zv6000 med 80GBs hårddisk, AMD Athlon 64 Processor 3500+ och 512 MB RAM. (Kan byta ut både hårddisk och uppdatera minnet.) Det kanske inte säger så mkt för den som inte är insatt...men jag är jättenöjd! :D
(Dator blir seg när jag installerar + laddar ner flera saker samtidigt, men det händer ingen mer gång, så inget jag stör mig på. Jag kan ha massor med internetfönster uppe samtidigt, lyssna på musik, skriva, spela t ex betapet på nätet och titta på bilder utan att det märks.)

Dock är min dator kanske inte en som man bär runt på överallt, hela tiden, eftersom den är lite större/tyngre än de vanligaste studentfavoriterna...men det går helt klart. (Gäller bara att man har rätt väska.)

Jag köpte min från JME Data för 10 000:- förra året. Går att köpa datorer därifrån på räntefri avbetalning, har jag för mig.

Lycka till i jakten! :)

ACER har ju bliiga bärbara datorer som klarar en del. De ligger runt 5-6 000. Vi har två och har varit supernöjda hittills!

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 153
IT & mobiler Är i behov av en liten billig dator att ha till att betala räkningar, surfa och såklart koppla in Netflix till Tv:n ;). (Och kanske...
2
Svar
23
· Visningar
2 121
Senast: Anders
·
Äldre Jag ska flyga från Malmö till Stockholm på fredag och är inte en van flygare, så jag har inte riktigt koll på det här med handbagage...
Svar
12
· Visningar
5 450
Senast: Raderad medlem 6459
·
IT & mobiler Jag kommer att använda den ganska mycket när jag är på resande fot, så att den inte väger för mycket är ett av huvudkraven, tror att...
Svar
7
· Visningar
2 861
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025