Tips på "Aktiviteter"..?

B

Buffalo_brud

Jag (och några till) har funderat på att ha "Öppet hus" i stallet med lite små aktiviteter och jag vill ha tips på några såna?

Dagen ska (troligtvis) äga rum i december. Så vad kan man hitta på då?

Alla tips välkomna :)

Gärna snabba svar :bow:

Sv: Tips på "Aktiviteter"..?

Vilka personer är det tänkt ska komma dit? Är det vänner och familj eller allmänheten?
Rundvising, tipsrunda, ponnyridning, någon riduppvisning kanske?

Är det en ridskola?
I så fall brukar "prova-på-ridning" för vuxna vara uppskattat!
Håller med anne1!!

Det är allmänheten...

tack för tipsen :bow:

russis:
Det är ett litet privatstall med 6 inackorderingar.

hej ni kan ha lucia tåg ,bjuda på fika ha roliga häst lekar
rund vandring städa stallet först och jul pynta det,
duka fint baka bröd,kaffe bröd eller mackor,skaffa ,gran ris till stallet.
använd fantasin hur mycket som helst fråga alla yngre tjejer dom kan hitta på mest av alla,skriva häst frågor och skriva och berätta om erat stall, gör ett collage med foton osv., det kanske finns böcker om aktiviteter,som man kolla i ,fråga någon som jobbar med barn och ungdomar. det behövs så lite för att det ska bli mysigt.
skriv ner era förslag.ta fram häst böcker och läs.tidningen ridsport,
alla häst tidningar har nog förslag.eller tonårs häst tidningar
penny osv hästis
bjud på gröt och mjölk kanske ..! :banana: :bump:

Snälla alla.Hjälp oss :) Vi har kommit fram till att vi ska ha tipspromenad och ponny ridning, sälja fika,skriva om de olika raserna vi har i stallet,göra ett kollage av kort vi har från lite saker vi gjort tillsammans i stallet.Men vi vill ha något mer.......och självklart så ska vi städa och julpynta innan öppet hus dagen.Vi vill locka lite fler till stallet som kan vara intresserade av stallplats.Hur ska man lägga fram det på ett snyggt sätt?Vi vet ej om vi kan ha någon riduppvisning då banan är stenhård just nu.TACKSAMMA FÖR ALLA SVAR!!!!!!

Kom igen nu alla bukefalister :D fler svar :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
13
· Visningar
1 426
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 347
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 144
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar