Tips om stil

Monkie

Trådstartare
Jag skulle gärna vilja klä mig lite såhär. Lite bohemiskt, enkelt och snyggt tycker jag. Problemet är att jag är ganska lång med lång överkropp, är också rätt bystig och kurvig. Ser ut som att tjejen på bilden har två långa tröjor bara.
De jag testade i strl XL idag gick lite nedanför baken, efter första tvätten lär det bli mitt på baken. Jag skulle gärna vilja att det går ner lite längre. Var hittar jag kläder i den här stilen till schysst pris? Är det oversized tröjor, tunikor, lösa klänningar jag letar efter? 🤔 Bild:
: Leggings-tunic-and-sweater..webp

Jag skulle gärna vilja klä mig lite såhär. Lite bohemiskt, enkelt och snyggt tycker jag. Problemet är att jag är ganska lång med lång överkropp, är också rätt bystig och kurvig. Ser ut som att tjejen på bilden har två långa tröjor bara.
De jag testade i strl XL idag gick lite nedanför baken, efter första tvätten lär det bli mitt på baken. Jag skulle gärna vilja att det går ner lite längre. Var hittar jag kläder i den här stilen till schysst pris? Är det oversized tröjor, tunikor, lösa klänningar jag letar efter? 🤔 Bild:
:Visa bifogad fil 19787
Jag skulle säga oversize i tunna material, viscose, viscosejersey eller tunn bomull och så många lager i olika längder. Jag brukar kombinera ett linne och sedan en kortare övertröja. Praktiskt på det kyliga kontoret då kan man ha både linne, topp, sweatshirt och kofta samt sjal och slipper frysa ;).

Jag skulle säga oversize i tunna material, viscose, viscosejersey eller tunn bomull och så många lager i olika längder. Jag brukar kombinera ett linne och sedan en kortare övertröja. Praktiskt på det kyliga kontoret då kan man ha både linne, topp, sweatshirt och kofta samt sjal och slipper frysa ;).
Vad bra med materialtips också, det hade jag inte ens tänkt på!! Vad skulle man kunna tänka sig att tightsen är i för material, äger inte ett enda par :idea:

Vad bra med materialtips också, det hade jag inte ens tänkt på!! Vad skulle man kunna tänka sig att tightsen är i för material, äger inte ett enda par :idea:
Det spelar nog mindre roll, det är ju inget fall i ett par tights. Så välj något som känns bra, kanske något med lite ull i till vintern?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ett shoppingbehov och ett shoppingvillhöver. Shoppingbehovet är en till tjocktröja som fungerar över A-linjeformade klänningar...
Svar
5
· Visningar
1 671
Tjatter Jag skulle vilja köpa lite nya kläder. Problemet jag har är att för det första är jag helt blind när det kommer till hur kläder passar...
Svar
13
· Visningar
1 300
Senast: SaraMara
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 263
Kropp & Själ Hej på er! Jag är helt novis på vad man passar i för snitt och typ av kläder som överviktig. Kan ni komma med lite tips åt mig? Jag... 2
Svar
24
· Visningar
6 077
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka