Tips om hoppsits!

P

Prestige_

heej! jag vill ta mej i kragen och ändra på min hoppsits. Jag vet att jag kan bli bättre ännu bättre än va jag är. Men de kort jag ser så tycker jag att jag inte ger hästen tillräckligt med eftergift. ( ligger kvar med handen). Sen är jag inte nöjd med själva "rumplyftet". Min tränare säger att jag lutar för mkt med överlivet. va de nu menas? är det nån som vet övningar så man kan bli bättre och gärna lite tips. min balans är inget fel på, ja brukar inte komma efter i felsprången. Men det är just det med hand och eftergift.

Sv: Tips om hoppsits!

Kanske man kan få se nån bild på dig när du hoppar?

Jag har också lite problem med för snål eftergift ibland, men hoppserier i alla de former är superbra...!
Du kan t.ex. sätta upp en serie med studs och kombination lite mixat, och knyta upp tyglarna - så när du rider in på serien så släpper du tyglarna och försöker ha handen just där du vill ha den... kan även hoppa utan stigbylar i såna serier!
Jättebra för sitsen!

Hoppas du förstod...

Prestige_ skrev:
Min tränare säger att jag lutar för mkt med överlivet. va de nu menas? QUOTE]

Fråga tränaren! Man måste kunna fråga när det är något man inte förstår!

Antar att h*n menar att du kastar fram överlivet lite för mkt, alltså att du "lägger" dig lite för mkt fram över halsen på hästen.

har inte lärt mej hur man sätter in bilder än..
Tack för tipset det låter jättebra (så länge man hoppar en rutinerad häst). Ska pröva det nästa ikväll. :idea:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 124
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 215
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras