Tips om bil

- Kombi
- Lämplig yta i bagaget för 2 mellanstora hundar
- Inte för stor och inte för liten - Ett mellanting helt enkelt!

Kom med tips så kollar jag upp resten själv! Tack. :)

Jag vet flera kombiägare som är väldigt nöjda med sina Kia C'eed Sportswagon (dock rör det sig bara om årsmodell -13 och nyare, vilket å ena sidan inte säger mycket om hållbarheten men å andra sidan har de väldigt bra nybilsgaranti).

Kia Ceed kombi måste jag definitivt rekommendera! :) Jag älskar min och har inte haft något problem med den alls *pepparpeppar* Diesel, mycket bränslesnål, otroligt rolig att köra och stark, bra bagageutrymme och aldeles lagom stor tycker jag. Dessutom är de inte så dyra heller i jämförelse, man får mycket bil för pengarna känns det som. Jag har en årsmodell -10.

Min mor och bror har båda varsin Volvo v50 bensin. Jag tycker de är i väldigt bra storlek, dock känns de mycket svagare och är inte roliga att köra som jag tycker min är :angel: men det kanske är skillnad på en v50 diesel såklart. Dyrare märke överlag. Har varit lite småsaker med bådas bilar om jag inte minns fel som de behövt åtgärda på verkstad men inga större fel.

Peugeot! Stora, prisvärda bilar som är billiga i drift.

Jag har en 406:a från -03 som man får i mycket packning i. Lika mycket som en Volvo V70. Fäller man baksätet får man ännu mer plats, sätena går att fälla så du får en plan yra från bagageluckan fram till framsätena.
Jag har en Artfex medium bred (3-4 mindre hundar eller 2 mellanstora) i bak och får ändå plats med packning.

Tack för alla tips! Jag håller på och kollar runt bland era tips och förslag!

Älskar BMW. Dock har vi en i dagsläget så det hade varit kul med en annan. :D Jag måste sluta haka upp mig på en och samma bil. Måste lära mig att kolla runt och jämföra.

Jag gillar min Opel Astra combi :) Hade jag inte haft en sån dum bur så får jag in 3 typ labbar utan problem. Min är visserligen från millenieskiftet men att den hållt sig fräsh i ungefär 15 år tycker jag är bra gjort, den börjar gnälla lite nu när den inte längre står i garage men får fortfarande beröm för hur fin den är :D

Kan tillägga att det är jätteviktigt att provköra. Det som gör att jag sitter som en dröm i bilen, är en fullständigt otänkbar bil för min syster.

Liknande trådar

Fordon Sambon har en liten peugot 208 årsm 2017. Alltså ingen kombi. Nu i sommar har man ju behövt ha bakluckan öppen till hunden med...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Milosari
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 255
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
586
Senast: Bison
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 026
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V