tips om activering (stavas?)

jea78

Trådstartare
Hej:D
jag undrar hur ni activerar små barn (0-12 månader) på dagarna.
Känns som jag har jätte dålig fantasi.

Tack på förhand :bow:
Kram
 
Sv: tips om activering (stavas?)

Aktiverar - så stavas det. Öppna förskolan?
Gå på stan? :angel:
träffa andra mamma/pappa-lediga?
promenera/sova i vagn
 
Sv: tips om activering (stavas?)

Jag har sällan lekt med mina ungarn, eller jo ibland kan jag sätta mig och leka med duplo, bygga torn med klossar, köra bilar osv Men oftast har de fått hängt med i vardagssysslorna och hjälpt till där de kan och vill eller oxå får de sysselsätta sig själva.
Man kan hitta mycket saker i hemmet som de tycker är roliga att leka med, köksgrejer, kastruller, vispar osv brukar de kunna roa sig med länge....

Sandlådan har varit kul tidigt, även om det är mycket som åker in i munnen oxå... ;)
 
Sv: tips om activering (stavas?)

puttar lite försiktigt;)


någon mer som har tips

Tack för dom jag fått:D
 
Sv: tips om activering (stavas?)

Låt de följa med i ditt vardagsliv med dina intressen. Mocka i stallet, sitt i en höhög/i skottkärran. Titta nära på saker som finns på marken, känn på blad och buskar.

Min lillkille älskar öppnis, att få titta på andra barn är skiitkul, det har han tyckt sedan 9månaders ålder. Så även om kompistörsten inte kommer förrens närmare treårs ålder, så tycker de ofta att andra barn är kul, och de behöver vänja sig vid dem!
 
Sv: tips om activering (stavas?)

Jag gör ingenting speciellt, låter min son följa med mig vad jag än gör. Shoppingturer, handla på iCA, promenader, leka i trädgården med vovven. För att inte tala om att han får hjälpa mig med det jag gör hemma, plocka ur diskmaskinen, baka, laga mat, sortera tvätt (Dock blir inte resultatet av hans hjälp likvärdigt med mitt resultat, men han är med vilket är huvudsaken :D ). Sedan åker han på sin trampbil, gungar gunghäst, vi går runt och pekar och lär oss ord både från pekböcker och det som finns här hemma och runt omkring oss.

Saga kan det bli på kvällen, beroende på trötthetsgraden, bad blir det allltid. Annars ägnar jag inte speciellt mycket tid åt att medvetet leka "barnlekar".
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
662
Senast: Gimlan
·
Småbarn Sommar hemmavid med små barn under 4 år - vad ska man hitta på? Gärna sånt som är rimligt att göra som ensam vuxen med fler än ett barn...
Svar
16
· Visningar
1 221
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 822
Senast: gulakatten
·
Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp