L
lovegullit
Hej jag håller på att rida in en unghäst Hon ska ridas western ridning. Har inte kommit särskilt långt än bara skrittat lite i hagen. Det har gått jätte bra och hon verkar inte alls rädd för ryttare eller så. Jag har inte jätte stora erfarenheter av in ridning men har folk som hjälper mig i stallet. Men Skulle vilja ha lite tips från er på bukefalos också! Hon är van med sadel och träns och är töm körd. Men har än så länge bara ridit barbacka i grimma. Jag har nyligen fått en bosal och håller på att tränar på att rida med den på min äldre valack, en tanke jag har är att jag gärna skulle rida in henne på bosal eller i repgrimma. Dels för att min valack har sen in ridning fått stress relaterade problem med bettet (inte jag som red in honom) jag har därför blivit lätt avskräckt från bett. Och för att det känns som att då kan hon koncentrera sig med på vad jag ber om ist för att tänka så mycket på bettet, Vad tror ni om det? Sen skulle jag även gärna vilja ha lite tips om hur man lär dom lyssna på vikt och skänkel hjälparna. Gärna även andra saker som kan vara bra att veta