Sv: Tips och goda råd..
Jag kom ner till Hubert pga att han behövde en erfaren groom/inridare och han tyckte jag passade som handen i handsken... första "provvändan" ner var HELT annorlunda från hur det blev sen... och tyvärr är jag en sån människa som sätter hästarnas väl och ve framför mitt eget så jag bet ihop och jobbade på helt enkelt.. fick dock nog när jag utvecklade carpadtunnelsyndrom och Hubert sa/gjorde alldeles för mkt dum på alldeles för kort tid.. jag TROR att jag är en av få "stalltjejer" som någonsin höjt rösten till Hubert. Han är en riktigt rikemans son, har inte tagit ett ärligt handtag i hela sitt liv och har inte tjänat några egna pengar utan bara levt på pappsen. Van vid att få vem/vad han vill när/hur han vill. Typ.
Jag pratar mest engelska, min franska är väldigt dålig.. lite tyska ibland, lite polska med om det behövs.. Än så länge funkar engelskan hjälptligt, man får krydda det med mycket auktoritet och ett par småord på franska så går det in
Mjo, det finns mkt lurigt här i världen. Och "maffiametoder" inom westernvärlden med... Jag är försiktig som få, d e därför jag smyger lite som kissen runt gröten för Hubert.. Fast å andra sidan - pga lite luriga indicier så är Hubert lite nervös för mig.. *fniss* Jag gjorde inget faktiskt, men det faktum att tre av tysklands mest välkända tränare (rening/cutting ^^) ringde för att höra hur jag mådde under tiden där, och att två av ryttarna ur svenska reininglandslaget hörde av sig med jämna mellanrum gjorde honom oxå lite lurig.. Han trodde väl inte riktigt på att jag "bara var en bajsmockare" till slut.. Och bättre blev det inte av att han samma natt som vi rök ihop så
ulskt blev ordentligt magsjuk och kräktes som en liten gris.. Men jag fick honom ta mig katten till att köra mig till Lyon - och betala min biljett hem...
Sen finns det en annan rolig liten grej, dom hade precis köpt en ny skrytbil för sisådär 2 mille, dom körde den tre dagar innan jag åkte och när dom skulle starta den efter att jag rest så exploderade motorn.. Fick höra om det i efterhand samt att Hubert är övertygad om att jag på något sätt hade mixtrat med den - jag som inte kan ett dugg om motorer... Och att dom hade en teori om att jag skulle ha förgiftat Huberts mat.. o.0 Snacka om att dömma andra efter sig själva!
Jag skulle ALDRIG göra något som kunnat skada någon annan (mja, en rak höger möjligtvis.. men det är iaf lite ärligt..) men det kanske är till min fördel nu att han tror jag är någon form av psykopat i stil med honom själv...