Tips någon?

D

Dondimpen

När jag tömkör min häst så är han verkligen super snäll. Men så fort som jag ska fånga in honom så blir han som förbytt och bara sticker...Verkar precis som om han blir rädd för mig. Han har nog blivit illa behandlad innan så kanske kommer han ihåg att han har fått smäll när någon tökört honom.? vet inte..har någon ngt bra tips? vill ju ut i skogen men vågar inte om jag inte kan få tag i honom..tacksam för svar!

Sv: Tips någon?

Ta det lugnt och visa att du inte är farlig eller kommer göra illa honom. Ta med lite godis och locka med kanske och stå bredvid ett tag och bara klappa tills han slappnar av, sen in och ut, in och ut tills det går bättre! Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 353
Senast: mily
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar