Tips någon?

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Dondimpen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 664
D

Dondimpen

När jag tömkör min häst så är han verkligen super snäll. Men så fort som jag ska fånga in honom så blir han som förbytt och bara sticker...Verkar precis som om han blir rädd för mig. Han har nog blivit illa behandlad innan så kanske kommer han ihåg att han har fått smäll när någon tökört honom.? vet inte..har någon ngt bra tips? vill ju ut i skogen men vågar inte om jag inte kan få tag i honom..tacksam för svar!

Sv: Tips någon?

Ta det lugnt och visa att du inte är farlig eller kommer göra illa honom. Ta med lite godis och locka med kanske och stå bredvid ett tag och bara klappa tills han slappnar av, sen in och ut, in och ut tills det går bättre! Lycka till!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 213
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 405
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 266
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus

Hästrelaterat

Tillbaka