Tips: Intervju med Johan Lundin

LadyCovergirl

Trådstartare
I eftermiddag, i radioprogrammet Kronoberg Direkt (15-17 P4 Kronoberg), ska Ljungby-bon Johan Lundin intervjuas. Man kan lyssna både direkt och efteråt via hemsidan.

Sv: Tips: Intervju med Johan Lundin

* Ljungby, tätort (stad) i (2.)
* Ljungby kommun i Småland
* Ljungby, Halland, småort i (4.)
* Ljungby församling, Halland
* Ljungby församling, Kalmar kommun i Småland
* Ljungby församling, Ljungby kommun i Småland
* Munka-Ljungby församling i Skåne
* Trolle-Ljungby församling i Skåne
* Östra Ljungby församling i Skåne

Kopierat från Wikipedia.
I det här sammanhanget handlar det om "Ljungby är en tätort (före detta stad) och centralort i Ljungby kommun i Kronobergs län. Ljungby ligger i folklandet Finnveden, Sunnerbo härad. Orten ligger där E4 och Riksväg 25 möts, i Lagans dalgång."

Det var avancerat. :grin: Men inte fasen bor JL i Ljungby, alltså Ljungby som ligger utmed E4an söder om Värnamo? Han bor ju i Sennan, utanför Halmstad & det kan väl ändå inte kallas för Ljungby? Isf menar de att det är Ljungby kommun, vilket jag också har svårt att tro...

aicha - smålänning :angel: som just har startat världens mest onödiga diskussion...

Senast ändrad:

Jag är inflyttad Kalmarbo som väljer att lyssna på P4 Kronoberg eftersom P4 Kalmar är kasst. Don't kill the messenger alltså ;)
Jag hörde trailern på radion när jag gick hem från stallet och de sa Ljungby-bon Johan Lundin, mer än så vet jag alltså inte.

Som sagt, jag kan ha startat världens mest onödiga, & ointressanta, diskussion. ;) De kan ju även ha sagt fel, folk gör ju det ibland. :p

Någon koppling till Kronoberg bör han ju iaf ha eftersom det är lokalradion som gör vjun ;)

Jag kommer från Markaryd, där jag mötte JL och hans familj 1992 och var hästskötare hos de tills 1996. Om jag inte missminner mig flyttade de till Sennan bara ngt/några år senare?

Däremot vet jag att hans föräldrar bor/bodde i en by utanför Ljungby så han kan kanske komma härifrån Kronobergs Län. Aldrig tänkt på det :p

vilken tid kan man lyssna från hemsidan?

Reportaget finns upp här.
Scrolla längst ner, där hittar du olika reportage. Ligger bland de översta.

citat från radiosidan
Ljungbyryttare slåss om OS-platsOm två månader börjar OS och nu hårdnar kampen om vilka svenskar som ska få delta. Sveriges lag i fälttävlan har kvalificerat sig till OS men vilka ryttare som ska ingå i laget är inte klart. En av dem som kämpar om en plats i laget är Johan Lundin som växte upp i Ljungby. Nu bor han på en gård utanför Halmstad och vår reporter Anna Johansson åkte dit för att träffa honom och hans häst Major Tom.
du har så rätt!

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 042
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 056
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 052
Senast: fejko
·
Småbarn Hej Jag behöver råd, stöd hjälp snarast. Min dotter på drygt 3 år har vid 3 tillfällen på förskolan tillsammans med en annan flicka...
Svar
8
· Visningar
3 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka