Tips i London

SaraXX

Trådstartare
Jag och barnen vill åka till London och (bla) gå på Harry Potter-utställningen. Jag har aldrig varit i London, så ska sätta mig och kolla runt nån dag. Tar gärna emot tips på högt och lågt, tex:
  • Trevliga områden att bo i, jag antar att vi kan hålla nere priset endel om vi tittar på ytterområden. Mysiga hotell med bra frukost?
  • Saker vi verkligen borde göra/se. Kommer ju behöva sålla stenhårt för att inte överboka dagarna.
  • Smarta sätt att hålla nere kostnaden utan att det blir jättekrångligt eller spartanskt.
  • Resan dit. Gällande flygplatser är Landvetter närmsta stora för oss (2h).

Fladdrade förbi något om att det kommer krävas någon form av visum, liknande esta till USA, from april så kolla upp det i tid.

Från Landvetter går det många flyg till London dagligen så att hitta något lämpligt borde inte vara svårt. Sök på någon flygresesida för alternativ och priser och sen brukar jag gå till flygbolagets hemsida och boka, inte via någon biljettsite.

Fladdrade förbi något om att det kommer krävas någon form av visum, liknande esta till USA, from april så kolla upp det i tid.

Från Landvetter går det många flyg till London dagligen så att hitta något lämpligt borde inte vara svårt. Sök på någon flygresesida för alternativ och priser och sen brukar jag gå till flygbolagets hemsida och boka, inte via någon biljettsite.
Tack, ja det behövs tydligen ETA efter 2 april, så det får jag fixa.

Jag var där i augusti och var då bla på Warner Brothers studio tour. Superhäftig upplevelse.
Man behöver boka biljetter i god tid och tänka på att det ligger en bit utanför London.
Vi tog tåget ut så långt det gick och sen går det buss den sista biten som ingår i biljetten.

Jag var där i augusti och var då bla på Warner Brothers studio tour. Superhäftig upplevelse.
Man behöver boka biljetter i god tid och tänka på att det ligger en bit utanför London.
Vi tog tåget ut så långt det gick och sen går det buss den sista biten som ingår i biljetten.
Kul! Tack för tipset.

Natural History Museum är underbart och har en jättefin dinosaurieutställning. Gratis inträde!

Towern är riktigt fint! Speciellt The armoury. Inträde men värt det!

Ät inte frukost på hotellet. De brukar vara rätt trista. Vi gick till en restaurangkedja som heter Le Pain Quotidienne och åt god frukost istället senast vi var där.

De gånger jag varit i London har jag bott i närheten av Hyde Park. Precis norr om parken.

Har man mindre barn som är i lekplatsålder så finns det en fantastisk lekplats i Kensington Gardens "Princess Diana Memorial Playground". Har öppettider men är gratis. En jättefin (tillgänglighetsanpassad) lekplats med Peter Pan tema!

Natural History Museum är underbart och har en jättefin dinosaurieutställning. Gratis inträde!

Towern är riktigt fint! Speciellt The armoury. Inträde men värt det!

Ät inte frukost på hotellet. De brukar vara rätt trista. Vi gick till en restaurangkedja som heter Le Pain Quotidienne och åt god frukost istället senast vi var där.

De gånger jag varit i London har jag bott i närheten av Hyde Park. Precis norr om parken.

Har man mindre barn som är i lekplatsålder så finns det en fantastisk lekplats i Kensington Gardens "Princess Diana Memorial Playground". Har öppettider men är gratis. En jättefin (tillgänglighetsanpassad) lekplats med Peter Pan tema!
Men åh vd bra tips, tack!

Natural History Museum skulle ju passa oss perfekt. Bra också att veta om frukosten, då ska jag fundera på enklare boende och äta ute istället. Tusen tack!!

Men åh vd bra tips, tack!

Natural History Museum skulle ju passa oss perfekt. Bra också att veta om frukosten, då ska jag fundera på enklare boende och äta ute istället. Tusen tack!!

Tänk på att hotell oftare är av lägre standard än vad man förväntar sig som svensk. T.ex. ett 3-stjärnigt hotell i London är ofta inte lika fint som ett 3-stjärnigt i Sverige. Jag vill gärna ha en stjärna mer i London. Jag menade mest att jag aldrig betalar extra för frukost på hotellet i London.

Tänk på att hotell oftare är av lägre standard än vad man förväntar sig som svensk. T.ex. ett 3-stjärnigt hotell i London är ofta inte lika fint som ett 3-stjärnigt i Sverige. Jag vill gärna ha en stjärna mer i London. Jag menade mest att jag aldrig betalar extra för frukost på hotellet i London.
Tack. Jag har funderat på Airbnb som ett alternativ till hotell men i princip valt bort det pga smidigheten med att få frukost. Men om vi ändå ska fixa egen frukost så kan det ju vara ett alternativ ändå.

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 798
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 785
Senast: Luleå
·
Övr. Katt Vi ska på utställning nu i helgen & jag tänkte ta med min fertila hanne, hans mamma & hans moster som båda går på p-piller. De har...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Tina Hellman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hur får man barn att leka hemma?
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur