Tips, hund hemma själv.

_bed_of_roses_

Trådstartare
Mina hundar får vara hemma själv dom dagarna jag jobbar. Jag jobbar bara tre timmar på arbetsdag och innan har det gått jätte bra för den älsta hunden är van att jag år och jobbar, men den lilla på 8 månader är rumsren sen länge men gjorde bara inne när jag jobbade men nu har hon slutat göra det och det är en stor lättnad att inte behöva komma hem och det ligger skit i lägenheten. är stolt över henne för det men nu har hon börjat att bita sönder allt hon kommer åt här hemma. vet inte hur jag skall göra för att försöka få henne att sluta me det.

Går alltid ut långt med dom innan jag lämnar dom, lägger ut godis och leksaker. stänger för sovrummet och storarummet innan jag går så dom får vara i köket och mina två stora hallar.

så här såg det ut när jag kom hem i dag
21765380.jpg

21765381.jpg

21765382.jpg

Man blir så ledsen när man kommer hem och ser det så här.
har ensam tränat dom sakta och det gått bra förutom att hon nte gör inne men nu detta.

kan ni ge min lite förslag om hur jag kan göra och några tips på aktivitetssaker som kanske funkar.

Sv: Tips, hund hemma själv.

Fortsätt eller rättare sagt backa i ensamhetsträningen.

Är det bara för tre timmar så skulle jag minska deras utrymme tex: bara hallen.

Jag har också hört att hunden kan känna sig tryggare på mindre platser. Vet en som ville markera revir så fort han blev lämnad ensam. Då började ägarna med att lämna honom korta stunder i en bur, och sedan utökade de med ett litet rum osv. Vet inte om det fungerar när de vill tugga i sig grejer, men det fungerade för den hunden och han slutade små-pinka... Förstår att det inte är roligt att komma hem till det där!:( lycka till!

Mina är bara i sovrummet, i sina burar, när de är själva. De är trygga där. Får de vara i hela lägenheten är den stora helt uppspelt när jag kommer hem sen.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 098
Senast: Milosari
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 575
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar