Tips för rumsrenhet sökes

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Carisma72
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 769
C

Carisma72

Jag har ett problem. Min valp på 12,5 veckor kissar precis när hon vill och är således inte rumsren än, har haft henne i 4,5 veckor.
Piper inte eller går mot dörren utan bara kissar när det trycker på. Kissar inte på tidningar heller så att man hade kunnat flytta dom närmre dörren för att tillslut ta bort dom, som man brukar göra med små valpar.
Detta är inte min första hund och vad jag minns så tog det inte 4 veckor för dom. Den ena var ren när vi fick den.

Tips tack....:idea:

Sv: Tips för rumsrenhet sökes

Önskar att det fanns nåt trick för detta, men mig veteligen är det bara att kavla upp ärmarna och bita ihop.

Ut och rasta direkt efter sovstund, det sista du gör på kvällen osv. Plus att du berömmer då hon gör ute.

Men 12,5 vecka är ju pyttelitet.
Valpar kan inte hålla sig förrän de är upp emot 4-5 månader.
Vår tjej vet mycket väl att man kissar och bajsar utomhus, men ändå kommer det olyckor inne om vi inte är tillräckligt snabba.

Vår sheltie var inte helt rumsren förrän han var 9 månader!

För det första: ta det lugnt! 12 veckor är ingenting. Min är drygt 6 månader och fortfarande inte helt rumsren. Vissa tar helt enkelt mer tid på sig än andra. Ändå har jag gjort allt precis så som man ska.. ¨Tålamod!

Vi hade tänkt fota henne idag under apporteringsträning med skata men glömde kameran. Kommer i veckan, jag lovar! :D

Sorry för trådkap...

Det är ju en pytteliten valp fortfarande. Det är bara att rasta ofta. Efter lek, sov, ätande, drickande och aktivitet. Direkt ut!

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 383
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 910
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 784
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 156
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka