LaMaya
Trådstartare
Behöver tips och ideer till att få min 6 åring att gå in från hagen. Har testat allt man kan komma på men den senste tiden har slutat precis likadant, han drar ifrån mig med grimskaft mellan benet och springer runt som en idiot tills han vet att jag lämnar honom i hagen. Felet är att han just nu börjar bli fruktansvärt dum med de konstigaste ideerna att dra ifrån. Förut har jag alltid lyckats få in honom även fast det tar timmar, nu handlar det mer om att han ska vinna. Kan säga så mkt att hästen är väldigt smart, har aldrig stött på någon liknande. Han rappar upp alla misstag man gör och använder sig av det enormt efteråt. Har hittills klarat av det någorlunda och vunnit flertalet gånger. Men jag börjar verkligen tröttna. Att ta in resterande ur hagarna fungerar inte då han är ett ensamhäst, att vara ensam är inget problem.
Igår slutade det med att han försökte vända runt och han slet sönder min handflata med brännsår av grimmskaftet. Kunde inte fortsätta eftersom det gjorde förbannat ont och jag var tvungen att få på vatten och hem för salva.
Någon som har tips för att vinna över den här trotshästen? Jag är slut på ideer.
Kan säga att det går upp och ner, ibland kommer han till mig och vill gå in. Just nu stirrar han på mig och går iväg.. Har bara lust att låta honom vara nu tills han går tillbaka till den fas då han vill göra något.
Igår slutade det med att han försökte vända runt och han slet sönder min handflata med brännsår av grimmskaftet. Kunde inte fortsätta eftersom det gjorde förbannat ont och jag var tvungen att få på vatten och hem för salva.
Någon som har tips för att vinna över den här trotshästen? Jag är slut på ideer.
Kan säga att det går upp och ner, ibland kommer han till mig och vill gå in. Just nu stirrar han på mig och går iväg.. Har bara lust att låta honom vara nu tills han går tillbaka till den fas då han vill göra något.