Tips ang. långlina

Sv: Tips ang. långlina

vem har sagt att hon använde långlina för att hon fick problem? hon kanske bara ville vara på den säkra sidan?

jag tycker att man ska passa sig riktigt riktigt noga för att tipsa om tuffare korrigeringar utan att ha sett hunden. hellre lite för lite än lite för mycket.
 
Sv: Tips ang. långlina

Vem sa att jag tvingade honom att ligga genom att stå på kopplet?
En tränare tipsade mig om att när man ville ha hunden passivt liggande bredvid sig i närheten av andra hundar kunde man ställa en fot på kopplet så att hunden inte kunde resa sig upp och trotsa det kommando man hade gett.
Dvs jag säger till hunden att ligga och att stanna kvar. Om hunden trotsar kommandot så står jag på kopplet så att det blir obehag om den reser sig.

Så hunden fick alltså inget sträck i kopplet förren den trotsade kommandot.

MEN detta funkade inte på min hund då han bara satte sig upp ändå.

Så att hunden reste sig upp hade inget med att jag stod på kopplet att göra för det märkte han inte förren han just reste sig upp.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 665
Senast: Milosari
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 980
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Min valp har nu hunnit bli 15 veckor och har ända tills för ca 3-4 dagar sedan alltid kunnat vara lös. Jag har inte behövt vara orolig...
Svar
17
· Visningar
5 159
Senast: Grålly
·
Övr. Hund Idag överglänste hon sig själv, och stal en kvarglömd kopp te. Vi är duktiga på att plocka bort all mat, bröd osv, men ibland glömmer...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 988
Senast: Pangare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp