maria_b
Trådstartare
Jag har seminerat mitt sto för andra gången nu i år, hon tog sig inte på första försöket. Jag ska på återbesök på onsdag och hingsten är Cornetto. Cornetto ska ha hög fertilitet på station, men det jag undrar är om man bör pröva att byta hingst ifall hon inte tagit sig på andra försöket heller? Kan det vara så att vissa ston har svårare att bli dräktiga med vissa hingstar trots hög fertilitet?
Har ni något förslag på någon annan hingst till mitt sto i så fall?
Hon är född -99, ca 168 cm. e Lasandos ue. Felix uee. Robin Z. Mkt snygg högrest modell. Dubbeldiplom på treårstestet med bl.a. 8 10 i hoppning och 9 på typ. Bra galopp, något sämre bakbensaktivitet. Mkt bra hoppteknik. För mkt temperament, söker alltså en hingst med bra huvud. Hingsten får ej vara jättedyr.
Något förslag? Eller ska jag fortsätta pröva med Cornetto även om hon inte visar dräktighet på ons?
Mvh Maria
Har ni något förslag på någon annan hingst till mitt sto i så fall?
Hon är född -99, ca 168 cm. e Lasandos ue. Felix uee. Robin Z. Mkt snygg högrest modell. Dubbeldiplom på treårstestet med bl.a. 8 10 i hoppning och 9 på typ. Bra galopp, något sämre bakbensaktivitet. Mkt bra hoppteknik. För mkt temperament, söker alltså en hingst med bra huvud. Hingsten får ej vara jättedyr.
Något förslag? Eller ska jag fortsätta pröva med Cornetto även om hon inte visar dräktighet på ons?
Mvh Maria