Sv: tipps på träning , hund som sackaer efter linföring
Funderar på om ni ska jobba på lite "mod" kanske ? Första tiden med min (har bara haft henne sen ca januari)gav vi oss ut & tog mkt farligheter som hon fick jobba sig fram till själv med mig tyst bakom som följde med(då hon var & är lite fortfarnde i spökåldern min, dock en kaxig alfatik som ej ger sig i första taget)
Men känn & tänk efter vad som är rätt väg för er, men tror kanske att visar du osäkerhet i momenten i kroppspråket(omedvetet) inför din rottis så ser hon det & undrar/ifrågasätter det vad du eg vill & det kan kanske visa sig som tveksamheter från hennes sida ?? Fundera lite kring ditt kroppspråk kanske ???
Men jag kan ha fel oxså det är ju svårt då man ej sett er i "action"
men känns något tokigt så backa tbx lite i utb några steg & gå saktare fram & hitta er väg igen, kan det vara något kanske ??
Alla vovvar är ju individer så man får titta vad som passar just er som ekipage
....nu vet jag ej om du har det men en sista sak jag funderar på kan vara bra är ett kortkoppel kanske ?
I läggandet som sagt svårt att ge några "råd" (om dom ens är vettiga för dig det jag säger vet jag inte?
kanske mer är babbel vad tror du ??
)då man ej ser er ....
Men tror hursomhelst att det blir kanon för er, ta steg för steg, känns något vaj gå tbx ett steg
alla är vi nybörjare i början att förstå varandra & man kan ju inte var champion första gången i ett moment på planen
Kämpa på, sk abli skoj att följa er !!!