Tingstäderitten?

M

Madde71

Är det någon som vet om tävlingen gå lör 8/10 eller sön 9/10?? På proppen står sön 8/10.....

Sv: Tingstäderitten?

Har precis lurat på samma sak...
Antagligen borde det väl vara själva datumet som stämmer mest, dvs den 8:e? :confused:

Åh jag hoppas det för då finns möjligheten att jag ska kunna åka utan att ta ledigt från jobbet....

Tänkte du åka?

Ja, JAG tänkte åka, men min häst är ju av den sorten att han fixar till nån skavank bara jag nämner ord som börjar på tävl... :mad:

Så vi får se, blir det nån mer tävling i år så blir det Gotland.

Den är Lördag 8/9 .
Hoppas att det blir många som anmäler. Skulle vara synd om den också blev inställd.

Om ni bjussar på båtresan kommer jag definitivt ;)

Nä men allvarligt talat så tycker jag det är synd att plånboken inte är tjockare då hade jag åkt dit på en gång

Skulle gärna göra det :) Men min revisor (läs sambo) skriker bara jag säger ordet häst och färja i samma mening !

Vad kostar det att åka med häst mellan fastlandet och Gotland?

Jag gillar verkligen gotland, kanske kan man ta sig dit nästa år eller vad säger du Neywaz? :-)

Kollade upp priserna häromdagen. Man får ju "sportrabatt", så bil+transport kostar 1142 t o r.
Passagerare kostar 244 kr t o r.
Inte så himla farligt ändå.
Ska man vara lite positiv så går det ju inte åt nåt drivmedel till bilen alla de mil man åker över havet!
Kan man lasta med 2 hästar i samma transport blir det ju inte så farligt utslaget per ekipage.

Man kanske ska sattsa på att åka 2 hästar i transporten, bara man får plats med foder och sådant.
hmmmm tål att tänkas på =)

Jag har åkt transport lastat med två hästar till gotland förut. Nackdelen är som du sa - platsen. Vart lägger man alla saker om man inte har en STOR bil (som vi hade)

Nackdel två är att - om man inte rider tillsammans - då finns bara en groombil om man inte känner någon på gotland förstås som man kan nalla bil av ;)

Fördelen. Det blir...just det - billigt!

Takbox måste ju gå bra att packa i, de rymmer en hel del. Sedan får man väl packa lite strategiskt, inte släpa med varenda hink man hittar i stallet.

Jomen hö till två hästar tar ju lite plats ;)

Jag är snarare den som packar alldeles för lite. Men vår förra transport var liten, fick plats med två hästar - inget mer. Men nu har vi sålt det och letar nytt - gissa om jag letar efter en modell mycket större ;)

Du får köpa en goose neck transport.
Mkt plats och man kan ta loss bilen så att någon kan grooma dig :D

Är det nåt som har någon information om ritten? Jag har vare sig sett till ryttarmeddelande eller startlista...

När ni fått ryttarmeddelandet får ni gärna lägga ut en startlista här på buke.
Det är alltid roligt att se vilka som ska vara med!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
869
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
637
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 776
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025