Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är på gång att köpa några helsingefår. Men har hört att man behöver tillstånd från jordbruksverket? Är väl halvt imbecill men finner det INGENSTANS.. Någon som vet???
Sen får man hemskickat varje vinter att man ska räkna fåren och lämna in uppgifter om antalet till jv.
Själv köpte jag olagligt, dvs utan märkning. Jag märkte dem med mitt gårdsnummer som jag skaffade och får inte lov att slakta eller avla på dem.. Men jag har dem som sällskap.
Jag visste inte då att det var olagligt, men man lär sig. Jag ringde runt till olika myndigheter och fick hjälp för hur jag skulle "rätta till det", men det är ju enklare att köpa lagligt!
Vad bra att du satsar på en gammal lantras. Dom är trevliga och så stödjer du något bra. Se till att de har genbanksintyg.
Lycka till!
Nej, dom ska inte märkas med ditt nr, deras avkommor ska märkas med ditt nummer.Men de får jag köper är märkta så då behöver jag inte märka om dem med mitt eget produktionsnummer väl?
Knapplån: Hur ofta avmaskar ni andra era får?