Tillskotts foder?

Sv: Tillskotts foder?

Frågan är väl vad det INTE finns för tillskottsfoder.. :devil:
Vilket slags menar du, vad ska det vara bra för? Leder, lungor, muskler? :confused:
 
Sv: Tillskotts foder?

Fladde skrev:
muskler o leder

Ok, jag använder själv ett prep. som heter Flexijoint som är för lederna. Vet dock inte om det funkar så bra än, ska på klinikbesök i maj och se om det blivit några förändringar. Fast inte ens då kanske man kan se det. Alexandra_W här på buke är rätt bra på fakta om just det tillskottet så kontakta henne eller så ska det visst finnas en ÅF för det på buke med men kommer inte ihåg vad hon heter. :o

Kolla den här sidan, här finns många olika tillskott tex för leder etc.
www.equimins.se
 
Sv: Tillskotts foder?

Jag tycker att creotin är bra för muskler och leder. :p
 
Sv: Tillskotts foder?

Är det inte Martha som säljer equimins? Fö. så tyckte min häst att flexijoint var jätteäckligt och totalvägrade äta det :D
Jag brukar ge henne glucosamin från Emin på hösten, då hon har som värst med knäppningar.

Trådskaparen: är det ngt specifikt du tänker på när du skriver muskler och leder? Just glucosamin preparat finns det ju rätt mycket av på marknaden, glucosamin, flexijoint, steel joint, bioglucomin är de jag kommer på såhär på rak arm. Har hört att Steel joint ska vara bra, men aldrig provat det själv.

När det gäller muskelpreparat så är det jag kommer att tänka på direkt olika sortsers e- och b-vitaminpreparat. Är det de du tänker på?

kan fö. rekomendera dig att läsa följetongsartiklarna i ridsport, det finns en specifikt om tillskott för leder och en för muskler, minns inte vilka nummer men jag kan kolla upp det.
 
Sv: Tillskotts foder?

Jag använder väldigt dåligt med extra tillskott eftersom jag anser att man kan komma mycket långt med en välbalanserad foderstat (Och mycket är försäljningsknep). Dock finns det ett preparat som jag fullständigt avgudar! :D Forans VSL! :love: Det är helt SUVERÄNT! Det ger den extra lilla "kicken" till foderstaten och hästen musklar som attans, ffa över ryggen! Märker på en månad skillnad när jag slutat ge VSL. Hästen slutar muskla! :eek:

//Alice - som ska iväg och köpa en ny burk :D
 
Sv: Tillskotts foder?

alice skrev:
Jag använder väldigt dåligt med extra tillskott eftersom jag anser att man kan komma mycket långt med en välbalanserad foderstat (Och mycket är försäljningsknep). Dock finns det ett preparat som jag fullständigt avgudar! :D Forans VSL! :love: Det är helt SUVERÄNT! Det ger den extra lilla "kicken" till foderstaten och hästen musklar som attans, ffa över ryggen! Märker på en månad skillnad när jag slutat ge VSL. Hästen slutar muskla! :eek:

//Alice - som ska iväg och köpa en ny burk :D


Var kan man köpa det?
 
Sv: Tillskotts foder?

Jag ger B-vitamin och e vitamin.. B för att han är känslig och blir jobbig när han fäller, E eftersom det är bra för muskeluppbyggnaden.
 
Sv: Tillskotts foder?

lill_flesky skrev:
Trådskaparen: är det ngt specifikt du tänker på när du skriver muskler och leder? Just glucosamin preparat finns det ju rätt mycket av på marknaden, glucosamin, flexijoint, steel joint,


Är inte steeljoint den variant av flexijoint som även innehåller djävulsklo eller är jag ute och cyklar? :crazy:


Min häst gillar väl inte precis flexijoint men han äter det ändå med bara mineraler blandat i. :D
 
Sv: Tillskotts foder?

Det där lät intressant!! Är det bra för lederna också? Finns det nåt ställe på internet som man kan beställa från? Men iof så är det väl inte så över roligt om hästen musklas så mkt så att han växer ur den rätt nya sadeln...
 
Sv: Tillskotts foder?

Jag TROR börjes har att beställa från nätet. Annars brukar det finnas i vanliga ridsportbutiker. För de som har nära till Eko vet jag att dom har! ;) Det saluförs av Eclipse Biofarmab! Gå in på deras hemsida och läs mer.

//Alice
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Nya hästen fick med sig nått tillskott för magen, men inte i originalförpackning. Nån som har nå hum om vad det kan va? Doseringen va...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Helt plötsligt ratar min häst sin "mat" och jag får inte i henne alla tillskott. Brukar ge henne 1dl glyx mash, 1 dl lucernpellets...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Kan ni tipsa om något bra tillskott/foder till en häst som behöver mer energi och tryck i ridningen på banan? Gärna något som ger...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp