Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur ger du gurkmeja? Torrt ?? Äter de det utan problem ??Precis som @tuaphua säger så måste hyaluronsyran vara skyddad (olja eller gelé) om den ska kunna fungera som tänkt.
Min häst får gurkmeja eftersom han har haft muskelinflammationer i ryggen och bakknäinflammation. Det gula färgämmet kurkumin som finns i gurkmeja är en mycket stark antioxidant och är bevisat antiinflammatoriskt. Om det hjälper i praktiken vet jag inte, men jag vågar inte sluta
Hur ger du gurkmeja? Torrt ?? Äter de det utan problem ??
Det står hur många mg Hyaluron det är per 100 gr.
Molekylvikten som mäts i Dalton omnämns inte.
Den jag använder har 2 miljoner Dalton tex. Det är hög molekylvikt.
Hej.Trikem är dock inte gelatinerad vad jag minns. Inte heller Biofarmabs. Dvs magsyran kan förstöra verksamma ämnet.
Evavet= Conquer har jag för mig har 1,4 milj Dalton. Den är dock iaf gelatinerad och man har då en större säkerhet i att det faktiskt når ut i cellerna och inte bryts ner av magsyran.
Jag jobbar på ett företag som säljer bl.a. Hyaluron-syra. Så jag har både fått utbildning i hur preparaten fungerar och varför och lärt mig om våra konkurrenters preparats fördelar och nackdelar.
Iom att jag i många år jobbat som tränare och med rehab och bor ihop med en som jobbar med rehab sen länge har vi också själva hunnit utvärdera ett gäng tillskott för leder, både själva och ihop med vet, rehabstall, proffs-ryttare/-kuskar och vanliga hobbyryttare.
Vissa preparat ser man ju funkar på flertalet djur. Andra är mer för att matte själv känner att hon mår bättre av att köpa ngt och bry sig.
Trikem hade jag aldrig lagt en spänn på.
Jag väljer ju utan tvekan det preparat jag använder och säljer. Men skulle jag välja av din lista hade jag utan någon tvekan köpt Evavets Conquer.
Gelatinerad innebär att den är i geléform. Det kan vara en flytande geléform eller oljeform(flytande givetvis). Men helt vattnig lämnar verksamma ämnet oskyddat mot magsyran.Hej.
Vad menas med att den är gelitinerad? Bägge är ju flytande. Du skriver att du använder andra produkter men inte vilka. Vilka är det du använder?
Mvh Catrin och Myran