Tillskott tilll lederna

Klubbisen

Trådstartare
Hej !
Min ponny är ganska stel och även ganska gammal och skulle behöva något till lederna
Jag har hört mycket bra om nyponpulver och gurkmeja, någon som har erfarenheter om dom? Vad ger ni till era hästar för tillskått till lederna? Tycker ni att det funkar ? //klubbisen

Jag har provat bägge för stela leder på gammal häst, men bäst resultat fick vi på hyalonsyra. Men här gäller att man väljer rätt, med för låg molekyltäthet ger uteblivet önskvärt resultat.

Hej !
Min ponny är ganska stel och även ganska gammal och skulle behöva något till lederna
Jag har hört mycket bra om nyponpulver och gurkmeja, någon som har erfarenheter om dom? Vad ger ni till era hästar för tillskått till lederna? Tycker ni att det funkar ? //klubbisen

Jag ger Hyaluron-syra till min nu under rehab efter skada.
Han fick också under igångsättning förut för att undvika ev problem med en defekt knäled han har.

Jag tycker den här funkar himla bra.
Tar själv en lite dutt dagligen också. Och den är god.
Den heter Hyaglyde och kommer från Hygain. Jag vet fler som fått mkt gott resultat av den.

Jag började igår också ge deras glukosamin. Men det vet jag i te tillräckligt många som ger och har själv gett för kort tid. Så jag vågar inte uttala mig om det.

Jag gav gurkmeja till min gamla ponny, funkade super. Nuvarande häst får hyaluronsyra men jag kan inte svära på hur bra det funkar på honom, för vi gjorde många förändringar samtidigt när jag började med det.

Jag har provat bägge för stela leder på gammal häst, men bäst resultat fick vi på hyalonsyra. Men här gäller att man väljer rätt, med för låg molekyltäthet ger uteblivet önskvärt resultat.
Jaha låter spännande det har jag faktiskt aldrig hört talas om :) Vart kan man köpa det och hur mycket kostar det?

Jag ger Hyaluron-syra till min nu under rehab efter skada.
Han fick också under igångsättning förut för att undvika ev problem med en defekt knäled han har.

Jag tycker den här funkar himla bra.
Tar själv en lite dutt dagligen också. Och den är god.
Den heter Hyaglyde och kommer från Hygain. Jag vet fler som fått mkt gott resultat av den.

Jag började igår också ge deras glukosamin. Men det vet jag i te tillräckligt många som ger och har själv gett för kort tid. Så jag vågar inte uttala mig om det.[/QUOTE
Vad är det för något? Pulver? Min häst har inte varit skadad osv kan man ge det ändå? Vart köper man det och pris? :) //klubbisen

Jag gav gurkmeja till min gamla ponny, funkade super. Nuvarande häst får hyaluronsyra men jag kan inte svära på hur bra det funkar på honom, för vi gjorde många förändringar samtidigt när jag började med det.
Okej så du märkte skillnad av gurkmeja på vilket sätt? :) Och vilket har funkat bäst? //klubbisen

Det var helt olika utgångsläge. Ponnyn som fick gurkmeja var gammal och hade en inflammation i ett bakknä. Hon kändes pigg och glad och inte halt när hon fick gurkmejan men när jag slutade med det kunde jag tydligt märka skillnaden, hon blev stelare och mer halt på böjprovet. (från 1,5 grader till ungefär).

Min häst som jag har nu är inte halt, men han utsätts för gradvis ökad belastning och då vill vi underlätta för honom.

Hyaglyde är en gel. Många äter den rakt av om man lägger i krubban.
Jag ger min med betfor alt betfiber.
Glukosamin är pulver.

Man kan köpa Hygains produkter via svenska ÅF.
Det kommer börja säljas i fler butiker snart. Nu finns det bara i Stockholm och på nätet.

Alltså detta är typ femtioelfte tråden i samma ämne bara nu i vår så ett tips är att söka.

Jag ger hyaluronsyragel, kondriotinsulfat och glukosaminsulfat jag själv väljer dos på.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Foder & Strö Helt plötsligt ratar min häst sin "mat" och jag får inte i henne alla tillskott. Brukar ge henne 1dl glyx mash, 1 dl lucernpellets...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: skiesabove
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar