Tillskott som stärker immunförsvaret

JessicaM

Trådstartare
Undrar om ni vet något bra tillskott som stärker immunförsvaret på hästen?

Även tillskott som är bra för tarmfloran, som betfor fast inte betfor :)

Sv: Tillskott som stärker immunförsvaret

Örten echinacea (tror att det stavas så).
// Linda

inte heller helt 100 på hur de stavas, men jag anväder den till mina hästar. köper den från dodson och horrell. använder den flytande varianten.

Använder du det året om eller enbart höst/vinter eller liknande?

Har ni hästägarens örtabok?

Har hipp*K9 bra produkter? Hittar inte hilton, beställer ni det från den engelska sidan eller?

började med det i feb i år efter en kastrering och gjorde uppehåll under sommartiden. Har inte själv boken men har daglig tillgång till den på jobbet.

Jag har använt den rena örten o inte köpt nått processat. Billigare också.
Köper på Borgeby Kryddgård.
// Linda

Ja Enchinea är det som gäller. Jag ger det på våren & vintern. Örtaboken är en bra investering, där står allt du har frågor om.
Jag köper oxå på Borgeby Kryddgård som är BILLIGAST på Örterna. Fraktfritt över 400:-

Liknande trådar

Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
483
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
331
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
710
Senast: Stålvilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix