*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Har lite huvudbry... Har en kompis som har en finsk lapphund! Otroligt trevlig hund omkring människor men riktigt jobbig med andra hundar. Vi har varit ute och gått ihop några gånger men jag har faktiskt börjat att tveka nu det sista. Hunden är ett riktigt pain in the ass mot andra hanhundar trots att han är kastrerad. Min är för snäll och biter inte ifrån utan springer hellre undan. Det jobbigaste är nu att min hund börjar bli osäker mot andra hundar också efter att den här hunden hela tiden är efter min på promenader. Ägaren säger till men jag personligen tycker deras accepterade nivå på beteende är alldeles för hög. Jag vill säga ifrån redan när han blåser upp sig och börjar skälla medan ägarna säger till först när han jagat min 210 varv ettrigt bitandess efter allt han kan komma åt.
Hur gör man? Varken min hund eller jag tycker det är trevligt. Den andra hunden lugnar sig sen men håller ändå på och ska mucka stundtals. Jag börjar bli riktigt irriterad på det. Ska man säga till den andra hunden? Ägaren säger själv att det beteendet är oacceptabelt men tittar ändå bara på när de sker.
Hur gör man? Varken min hund eller jag tycker det är trevligt. Den andra hunden lugnar sig sen men håller ändå på och ska mucka stundtals. Jag börjar bli riktigt irriterad på det. Ska man säga till den andra hunden? Ägaren säger själv att det beteendet är oacceptabelt men tittar ändå bara på när de sker.