"Tillfällig" sko?

carambawinnie

Trådstartare
Vet att det finns sådana där skor man sätter i fötterna i på hästarna, vart hittar man dessa?
Går dessa andvända även i hagen, alltså längre stunder?

Har en häst som har tappsko ofta och hovarna trasas sönder så risken är att det ej finns nått att sätta sömmen i... fick rådet av min hovslagare att linda in hoven med nått men kom då på dessa skor, men vet inte vart jag hittar dom...

Behöver dom ju helst direkt....

Sv: "Tillfällig" sko?

jag har old macs till min häst, finns på h**ks, ganska dyr utgift med en gång en jag lovar att de betalar hovslagarkostnader på tappskor, min tappade och slet sönder väggen ganska mycket.. jag köpte såna och hade henne gående med dom tills ny vägg växt ut, då kunde man även rida..blir mycket jobb om man ska ha dom ofta då dom ska av å luftas mm men jag har väldigt bra erfarenhet av dom..de har sparat mycket tid och pengar på hovslagarkostnader dock verkades hon som normalt med 6-8 veckors mellanrum.

Har samma problem. Köpte ett par Old Macs idag och är positivt överraskad över passformen och hur obekymrad hästen var.

dom e super :) räddaren i nöden! funkar kanon! dyra, men väl värda priset. har 2 stycken faktiskt:)

japp, har som sagt haft dom som ``rehabilitering` på min häst så hoven ska växa till sig. jag blev riktigt positivt överaskad, dyra men dom sparar juh mycket hovsagarkostnader i längden..men fick även reda på att de finns andra ilägg än dom som följer med som man kan köpa av abdra återförsäljare på nätet..verkar riktigt bra men jag klarade mig utan dom så de gör nog ni med!!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 876
Senast: Askur2017
·
Hästvård Hej! Jag har ett fullblodssto som har otroligt kassa hovar. Skos i dagsläget med limskor pga att det inte finns någon hov att sätta...
Svar
6
· Visningar
1 211
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 650
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj