Tilleliten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Welsh

Trådstartare
Världen stod stilla en stund för mig. Allt som var så jobbigt försvann. Jag var inne och läste i Tilles dagbok. Inte ett öga är torrt och man måste bara krama om sina egna en extra gång och sen tända ett ljus för Tille och hans föräldrar.
 
Sv: Tilleliten

Ja, tårarna bara forsade när jag läste det. Fy vad orättvist livet är egentligen. En liten bebis som kämpar som bara den och som inte kommer att få upptäcka och uppleva den "stora världen".
Men vilka föräldrar, jag är så imponerad. Som orkar dela med sig och som kämpar och är så starka. :bow:
 
Sv: Tilleliten

Ja det är så hemskt:cry: Jag satt många timmar i natt och läste,tårarna bara väller fram.Stackars liten... stackars föräldrar,syskon,släkt och vänner.
Men mitt i all bedrövelse ser jag ändå en liten liten ljusstrimma,att denna lille tappre gosse har tagit fram känslor och tankar i oss som vi kanske inte trodde vi hade! Hoppas att han på något sätt får veta det.Han är en riktig hjälte:love:
 
Sv: Tilleliten

sorligt:cry: :cry:
Mycket tårar blir det när man läser, har tänt en massa ljus här hemma
som ni övriga har sagt Mycket stark familj.
 
Sv: Tilleliten

Jag tycker det är jobbigt för min egen del. Små oskydliga barn ska inte behöva lida. Världen är grym. Det är något så onödigt med att slösa bort ett litet nyfiket barns liv, som har så mycket kvar att ge. Det är något onaturligt att som förälder behöva se sitt barn dö. Skulle det drabba mig så skulle jag bli galen tror jag. Usch, nu gråter jag över denna familjs livsöde igen. Det går inte att förstå vad dom går igenom. Kanske blir man stark för att man måste? Hur kommer dom må när denna lilla hjälte har gett upp sina sista krafter?
 
Sv: Tilleliten

Ja, det är så fruktansvärt orättvist! Varje gång jag varit inne och läst om honom, så har tåraran runnit och dottern min har fått extra många kramar. Helt otrolig vilka starka föräldrar han har. All heder och tankar åt dem! :bow: :bow:
 
Sv: Tilleliten

Jag klarar inte att läsa, men förundras över hur otroligt hans föräldrar klarar att ge sitt barn ett så bra liv som är möjligt.

Att varje stund är värdefull, att varje liten tid man får betyder något, och att de tålmodigt finns där och väntar hos honom, undertiden hans stund på jorden försvinner.

Jag är så tacksam över det jag har, ibland så skäms jag nästan över att jag inte förvaltar de mina bättre.


:cry: :love:
 
Sv: Tilleliten

Än finns han med sin föräldrar, Tilleliten. Hur länge ska den lille orka hänga med. Hur länge kommer föräldrarna att orka.
I dagboken på morgonen så skrev mamma att hon var orolig för dagens bad. Ville inte att han skulle somna in på skötbordet.
Det river i själen på mig när jag läser det. Kan inte förstå vidden av alla känslor som mamman har inom sig men bara en liten knivsudd av allt detta får mig att vilja krypa ihop som en liten boll och krama mina små.:cry:
 
Sv: Tilleliten

Welsh skrev:
Det river i själen på mig när jag läser det. Kan inte förstå vidden av alla känslor som mamman har inom sig men bara en liten knivsudd av allt detta får mig att vilja krypa ihop som en liten boll och krama mina små.:cry:
Dina ord skulle kunna vara mina. Åhh vad jag skulle vilja göra så att detta lilla barn fick leva, frisk och stark. Tyvärr låter det som att Tilleliten inte har så länge kvar nu i livet. Men det är iofs en befrielse för honom och för föräldrarna, det jobbiga till trots.
 
Sv: Tilleliten

Alltså jag kan inte sluta läsa om den lilla pojken trots att tårarna sprutar varje gång jag öppnar deras sida. Det är så hemskt och så orättvist. :cry:

Men titta på den lilla killens ögon, så mycket liv, energi och nyfikenhet, hur orkar han? Han äter knappt och är så smal, så smal. :crazy:
 
Sv: Tilleliten

Jag läser mammans dagbok varje dag,det gör såå jävla ont:cry: Stackars liten... Hur länge ska han orka? Vissa dagar har han knappt fått i sig en tesked vätska:( Helt otroligt... Tänker man på hur de har det i den lilla familjen så undrar man varför man gnäller på en det ena och än det andra...
 
Sv: Tilleliten

Vilka fantastiska föräldrar.
Som orkar att älska sin son så mycket och ta honom till sig, trots att de vet att de inte får behålla honom.
 
Sv: Tilleliten

Inte_Ung skrev:
Vilka fantastiska föräldrar.
Som orkar att älska sin son så mycket och ta honom till sig, trots att de vet att de inte får behålla honom.
Otroligt starka föräldrar!

Jag klarar knappt att hantera mina känslor när jag läser om Tille ens. Jag blir nedstämd och tänker på det hela dagen sen.
 
Sv: Tilleliten

Men jag blir glad, även om jag blir tårögd.
Därför att ett litet sjukt barn utan hopp får det bästa av liv som det går att få för det barnet.
För att han blir älskad och för att han har det så bra som det bara är möjligt.
Livet i ögonen är en spegel av hur älskad han är.
Han lever i trygg förvissning om att han blir omhändertagen på bästa sätt.
Och han har inte ont.
 
Sv: Tilleliten

Ja jag ser föräldrarna som riktiga hjältar!

Idrottsstjärnor brukar kallas hjältar men det är bara trams! Här har vi äkta hjältar.
 
Sv: Tilleliten

Vardagshjältar som inte änns kan krama om sin son utan bara kan snusa på honom:cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 404
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
2 018
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 764
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp