tillbury tugs!!!

K

kartan

Har precis köpt en ny sele(en pfiff vario) med snabbkopplingar och jag får inte riktigt någon kläm på hur det funkar:confused: finns det någon vänlig själ som kan förklara hur dom funkar,gärna med en bild:bow::bow::bow: tack på förhand

Sv: tillbury tugs!!!

Tilbury tugsen funkar så att man trär den långa läderremmen genom metallöglan, lägger skakeln i metallen som blir, och spänner under magen med den långa remmen.

tilburytug1.jpg

jag föredrar den riktiga snabbkopplingen som finns på ideal ex, men denna funkar bra. Ha lite koll på metallen och använd bara rockarder med väldigt stora skakelöglor, inga skakelöglor eller såna med stopp-piggar på.

Tackar allra ödmjukast,men då blir den nog till att sälja självaste däckeln för vagnen har stopp piggar

Det är absolut inget som hindrar att du kan använda tilbury tugs till skacklar med stopp-piggar. Det går bra att göra.

Jaha! Men jag tror att den är lite för stor iallafall,bröstan och bakselen sitter kanon,men tugsen hamnar för långt ner. De e int lätt å ha shettisar som ser ut son miniardennrar:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 481
Senast: Thaliaste
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 279
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 710
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv