Tillåtna typhinder?

dreampower

Trådstartare
jag har för mig att jag sett en lista på tillåtna typhinder i de olika klasserna men hittar inget nu - har jag inbillat mig? Alla typhinder kanske är tillåtna i alla klasser?

Ja titta, tack!! :)

Är det någon som vet om det gäller samma för stilterräng - dvs H90 = TH90? Och vad händer om smalhinder är med i en debutant - har nämligen för mig att jag sett det...

Samma riktlinjer bör gälla även för stilterräng-varianterna.
Smalhinder i debutantklass har jag aldrig sett eller hört om. Från och med lätt klass får det finnas smalhinder, även om de inte är sådär väldigt smala då.

Samma riktlinjer bör gälla även för stilterräng-varianterna.
Smalhinder i debutantklass har jag aldrig sett eller hört om. Från och med lätt klass får det finnas smalhinder, även om de inte är sådär väldigt smala då.

Fast med dom där definitionerna på smalhinder som förbundet lagt ut så finns det isåfall en hel del smalhinder i debutant.. fast smala är dom ju inte ändå.

Fast med dom där definitionerna på smalhinder som förbundet lagt ut så finns det isåfall en hel del smalhinder i debutant.. fast smala är dom ju inte ändå.
Nä lite det jag menar, man brukar väl räkna med att smalhinder dyker upp först i lätt. Fast de är ju inte så smala om man jämför med "riktiga smalhinder" speciellt inte när man räknar in hur de brukar stå i förhållande till andra hinder med anridning och så. På samma sätt kan det ju finnas smala hinder i debutant, såg nu att allt under två meter räknas som smalhinder... Men med rätt inramning och anridning så blir det ju inget smalhinder i den bemärkelsen ändå.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
337
Senast: Cactus
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
863
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 303
Senast: Grazing
·
Tjatter Som rubriken lyder - har ni någon grej som är en sån där "alla andra har gjort det" men inte ni? Nu tänker jag inte stora grejer som att...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
12 012
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar