Mattsson
Trådstartare
Nu behöver jag all hjälp och råd jag kan få. Har ett 11-årigt varmblodssto med spatt VB. Hon är nu inne på sin tredje spruta med cortison/tuppkam, men har inte blivit bättre utan bara sämre. Har sett trådar om Tildren och funderar på att göra ett sista försök, men är tveksam. Mitt försäkringsbolag ersätter inte behandlingen, så jag får stå för det själv (minst 5000 kr). Har inte kollat hur de ställer sig till ev. komplikationer vid behandligen, men ska göra det oxå. Hur har det gått för er som har använt Tildren? Spatt är ju en kronisk inflammation, kan Tildren verkligen hjälpa mot något som är kroniskt? Det är inte i första hand pengarna som gör att jag tvekar utan mer oron för att det inte hjälper och att problemen kan komma tillbaka, eller att hon får spatt i HB (har redan börjat visa vissa tendenser).
Har under de 5 år jag haft henne aldrig kommit igenom i ridningen på grund av diverse skador (flertalet i VB), började skriva men det blev för långt. Viljan finns hos hästen och hon gör alltid sitt bästa men kroppen hänger inte med. Vill inte ge upp, men inser samtidigt att jag måste vara realistisk. Är det värt ett försök med Tildren? Snälla hjälp mig med era erfarenheter.
Har under de 5 år jag haft henne aldrig kommit igenom i ridningen på grund av diverse skador (flertalet i VB), började skriva men det blev för långt. Viljan finns hos hästen och hon gör alltid sitt bästa men kroppen hänger inte med. Vill inte ge upp, men inser samtidigt att jag måste vara realistisk. Är det värt ett försök med Tildren? Snälla hjälp mig med era erfarenheter.