TILDREN Behandling mot SPATT!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare underbarast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 892
U

underbarast

Det har min häst fått för en vecka sedan. Veterinären sa då att om 3 v skall han vara i tävlingskondition, alltså kunna tävla om 3 v. Och om han inte är bra inom 3 v så skulle det inte vara mkt mer att göra..

Nu har jag travat honom i tre dagar och han känns inte så arbetsvillig, vill inte jobba ordentligt med bakbenen och han är lite halt. Betyder då detta att behandlingen inte har hjälpt?:confused:

Sv: TILDREN Behandling mot SPATT!

När min häst behandlades med Tildren sa mina veterinärer att det tar tid innan man verkligen kan se om det har hjälpt. Vi hade första återbesöket efter 2 månader. Min behandlades dock inte för spatt utan för en cysta.

Okej, men han sa ju iaf att han skulle vara bra inom tre v..

Nån mer som har erfarenhet av detta?:confused:

Om du söker på forumet så hittar du fler trådar om tildren, säkert någon som har fått sin häst behandlad mot just spatt.

jag har sökt.. men det jag undrar är: Om han är halt nu en vecka efter behandlingen, har inte behandlingen hjälpt då?

jag har sökt.. men det jag undrar är: Om han är halt nu en vecka efter behandlingen, har inte behandlingen hjälpt då?

Ring och fråga veterinären?

Det har funnits flera trådar om Tildren här, du hittar mycket om du söker. Vissa hästar har reagerat bra på det, andra har det inte funkat lika bra på.
Spatten finns där oavsett om hästen får medicinering eller inte, dvs samma (noga) "behandling" från hästägaren som tidigare är det som gäller.

Senast ändrad:

Hade jag frågat min veterinär samma sak hade hon sagt att det var alldeles för tidigt att säga!Men säger din veterinär att du skulle se snabbt resultat så...Hoppas din häst blir bra!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 645
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 592
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 909
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat