Tik som loper flera ggr

P

prallan

Har nagon erfarenhet av det? Min x-hund fick en kull forra aret, bor med en dotter. Det ar ganska mkt maktkamp dem emellan. Sa, till problemet, aldsta tiken har lopt 4 ganger sen 15 oktober. Veterinaren vill ta bort livmodern, vi vill forskoka undvika det. Nagon som vet nagot!!:confused: det ar en saluki, vinthund

Sv: Tik som loper flera ggr

Man kan misstänka att tiken kan ha cystor på äggstockarna, då kan man få sådana symptom.

Jag tycker att det låter som om du fått ett gott råd av veterinären. Det är inte bra för tiken att löpa så ofta, och löprubbningar har en tendens att nedärvas i hög grad vilket gör att fler kullar inte är lämpligt.

Kan det finnas fler teorier? (HOPPAS!:crazy: )

Inte annu, hon ska gas igenom, tror det var idag el imorgon.Ville har kolla om det kanske kunde vara ett maktfenomen

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 880
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Min sambo ( och darmed ocksa jag) har en aldre labrador korsning sedan 4 ar tillbaka. Nar sambon forst fick ta over henne var hon...
Svar
6
· Visningar
960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka